Har du varit i Los Cabos?

10 maj 2011 16:35
Visningar: 1562
Hej!

Är det någon som har erfarenhet av Kaliforniahalvön i allmänhet och Los Cabos i synnerhet?

Det jag undrar är hur man lättast kombinerar Los Cabos med en tur till t ex Mexico City? Eller är det bättre/enklare/smartare att kombinera den med Kalifornien, USA? Den är väldigt lång halvön när man skall allra längst ut på spetsen. Lätt att ta sig dit? D v s rekommenderar du båt eller flyg?
2 aug. 2011 11:11
Finns det verkligen inga maexicoresenärer här? Eller åker alla till Yukatanhalvön?
Av Annl
2 aug. 2011 21:57
Nisse,

Kan det vara det allmänna säkerhetsläget i Mexico som gör att man inte reser dit?

Själv tycker jag att Mexico verkar rejält spännande och jag har velat åka dit länge men tvekar just nu med tanke på det politiska läget och säkerheteten.
2 aug. 2011 23:30
Så kan det vara, eller att svenskar inte åker till Los Cabos om de åker till Mexiko.
Eller att de som åker dit absolut inte finns här på RG.

Vid en sökning på Yukatan/Yucatan får man 27 träffar.
Sökning på Cancun ger 57 träffar och Playa del Carmen ger 56 träffar.

En sökning på Los Cabos ger TVÅ träffar - båda av mig :)
19 mars 2012 23:02
Gör nytt försök att få lite input om Los Cabos :)
23 mars 2012 15:58
Har själv inte varit där men har amerikanska vänner i Los Angeles som brukar åka ner dit under vintern... De brukar då flyga från Los Angeles.. så det är väl att rekommendera.. Man vill ju INTE åka över gränsen till Tijuana och vistas runt det området..

Mycket amerikanare i Los Cabos overall iaf.. Har bara hört positiva saker och vill mer än gärna dit, men först ska jag besöka Yucatán halvön nästa vecka! :)
23 mars 2012 16:44
Tack emelie för lite input :)

Ha det så himla bra nästa vecka och återkom gärna med feedback :)
28 sep. 2012 21:22
Hej
Efter två resor till Cancun ska jag till Los Cabos nästa månaden och jag undrar om du tog den resan:)) är ute efter tips:))
Tack på förhand!
28 sep. 2012 23:42
Nej, den ligger fortfarande på min att göra-lista, så du får mer än gärna hålla kontakten för jag är superintresserad av den delen av Mexiko!!
29 sep. 2012 16:57
Jag är kär i Mexiko så det blir säker jätte bra i Los Cabos:)) kommer att berätta mer när vi är tillbaka!
27 feb. 2013 16:13
Lyfter min gamla Los Cabostråd för att höra om det finns några nya medlemmar som varit där?
28 feb. 2013 13:51
Hej! Los Cabos är underbar! Det var så fint där att vi funderar på att åka ditt detta året igen:)) Sunset dinner Cruise är ett måste!! Vill du gå ut o äta eller festa varje dag/kväll då är det Cabo San Lucas du är ute efter. Vill du koppla av, sola etc då borde du titta på San José del Cabo! Det tar cca 20-30 min att tar dig från en stad till den andra ( du kan välja mellan bus, taxi eller hotellens shuttle) Men oavsätt vad du väljer är Cabo san lucas värt ett besök... ta en vattentaxi till the arch och lovers beach eller gå runt den gamla staden och marinan!Shoppingen tyckte jag att det var mycke bättre i Cancun, men annars är Cabo vinnaren för oss! Har aldrig träffat så många härliga människor på ett o samma ställe! Har delat shuttle med ett par från Mexico City och de sa att Cabo är mer säker en Cancun samt att Mexico City är ingenting för oss even om det är jätte fin där!
5 maj 2013 17:47
Jag kom nyligen därifrån, se resealbum. Superfint ställe!!
Av Amiema
17 sep. 2014 13:57
Hej alla pigga Mex-resenärer!

Ett tips från en gammal sådan - testa El Delfin Blanco i Cabo
Sök namnet på webben eller på tripAdvisor så finner du ett kanonställe - men en svensk Åsa, kanonvärdinna/ägarinna, till placet!

Ligger f n på plats 7 av 39 på Trip Advisor!
Good luck - ge gärna feedback till mig!
21 mars 2018 01:07
Hej Amiema! Tack för tipset om Åsa och El Delfin Blanco i Pueblo La Playa. Maken och jag är där just nu och tar det easy, mycket mysigt och nära badstranden La Playita. Allt gott från en som också heter Åsa