Har bokat en resa till Thailand i 32 dagar.

6 nov. 2018 07:43
Visningar: 200
Vi är bokade i 32 dagar i Thailand!
Men tänkte efter 24 dagar åka ut ur landet till Malaysia och komma tillbaka inom 1 dygn till Thailand.
Räknar man om då på 30 nya dagar eller går det inte att göra så om man inte har visum.
6 nov. 2018 08:31 (redigerad)
Bara att åka över gränsen och tillbaka. Du får 30 extra dagar. Gött med en extra stämpel i passet med!

Missminner jag mig inte så kan man även förlänga visumet på plats i Thailand för en femhundring eller något liknande.
Av Hille2
6 nov. 2018 08:59
Du måste kunna visa upp en utresa inom 30 dagar när du checkar in i Sverige. Vad beträffar dagarna som du får när du kommer tillbaks till Thailand så är det 30 och inte 15. Det har ju ingen betydelse för dig men kanske för någon annan.
6 nov. 2018 13:39
Alla flygbolag jag rest med accepterar utresebiljett inom 60 dagar (eftersom man kan förlänga uppehållstillståndet på immigration i Thailand) så hemresebiljetten duger (om ni nu ändå inte ska boka biljetten till Malaysia i förväg).
6 nov. 2018 13:57
Jag flög från Madrid med QATAR till BKK för några dagar sedan och då blev det snack om detta. Jag hade köpt en resa som var en dag för lång, (31 dagar) men jag förklarade att 1 dags "overstay" får man ha i Thailand, utan kostnad, så jag fick åka med))