Grupp/rundresa

Av Fresian
24 juli 2016 01:11
Visningar: 101
Hej,
Pratade med en kollega om att åka själv till Vietnam vid tillfälle men fick varnande ord att det inte är säkert att åka på egen hand utan att jag borde titta på gruppresor istället.

Gruppresor i all ära men känns väldigt instyrt för min smak som gärna vill ta tid på mig, även om jag inte är så pass inläst på landet i fråga att jag vet om jag orkar lägga ner så mycket på att planera allt själv. Paketresa kanske?

Ligger det något i det hon säger eller är det bara noja?

De gruppresor jag sett kostar kring 25-35000. Frågan är vad egenresor skulle kosta. Är inte i form för backpacking dock.
24 juli 2016 09:37
Var i Vietnam 14 dagar i Januari och reste runt och de var inga problem :) Ha en kanonresa och missa inte Hoi An :)
Av Hille2
24 juli 2016 15:29
Har din tipsare varit i Vietnam eller vad baserar hen farligheten på? Vietnam är inte värre än nåt annat land, har man bara sunt förnuft och inte utsätter sig för risker så är det ingen fara. Inrikesflyget är dessutom rätt billigt om man inte vill åka buss eller tåg.
Av Fresian
26 juli 2016 21:46
Hon har inte varit i Vietnam, Kambodja dock men det är väl mest hörsägen lät det som. Hon menade att folk var lite obehagliga och att sjukvården var så pass eftersatt att man tvingas flyga eller flygas till Thailand för vård och därmed säkrast reser i grupp.

Är generellt något nojig för nya destinationer men inte så att jag räds det. Hon är dock mer nojig och smittar lätt av sig, därav denna rådfrågan här.

Skulle gärna prova nån paketresa istället för att boka allt själv för har inte tid att läsa på och greja så mycket innan. Om inte ni har några andra förslag ni som rest runt :)

Hurdant var vädret i januari? Såg ut att vara mindre regn då.

Fanns nån som hade kryssning på nån bukt i norra Vietnam i paket. Sen Ankor Vat hade varit spännande.

Kan ju vara spännande att se några länder omkring, Burma, Hong Kong, Laos, Taiwan, eventuellt. Men blir nog inga två veckors resa då haha...