Grekland , generationsresa

Av Quincy1
1 okt. 2017 19:13 (redigerad)
Visningar: 244
Vi har planer på att åka på en resa tillsammans. Vi är 2 tonåringar (14+15), deras föräldrar och farfar med sin sambo (=jag). Det lutar åt Grekland men det är inget klubbat. Det ska passa alla så inte bara turistiskt vattenplaskande utan även något fint område att trivas i. Lägenheter gillar jag. Är det någon som har några ideer var vi ska åka...?
2 okt. 2017 09:37
Kan rekommendera Leonidas Hotel & Apertments i Rethymnon.
Trevligt familjedrivet hotell som låg helt perfekt. Över gatan till stranden, som var överraskande fin, på lugn tvärgata men ändå nära restauranger och kort promenad in till centrum. Vi gillar mer genuint än helt turistiskt, stad plus strand och detta var i vår smak.
Ön bjuder ju dessutom på hur mycket utflyktsmål som helst, hyr ni bil så finns gratis parkering nära, vid kykan.
Av Quincy1
2 okt. 2017 10:27
Tack för tipset. Ska kolla på dina hotellförslag.
Gärna fler förslag om nån har nåt.
Av Em588
2 okt. 2017 11:24
Parga kanske kan vara ett alternativ? Det är en väldigt mysig by på fastlandet på västkusten. Där finns fina stränder, både med och utan vattensporter, fin natur och flera bra utflyktsmål. Det ligger nära Korfu så man kan tex ta en dagstur dit. Jag har varit i Parga två gånger, både som tonåring och i vuxen ålder och tycker jättemycket om det!
Av Quincy1
2 okt. 2017 16:49
Jättebra. Där har jag hört de som varit och trivts bra.
Tack.
Av Quincy1
3 okt. 2017 07:26
Milos var något nytt för oss...
Av Quincy1
5 okt. 2017 01:58
Kassandra var lite annorlunda. Svårt det här...finns mycket bra ställen.