Grekland

Av My53
23 jan. 2011 15:50
Visningar: 527
Vill åka till en grekisk ö i sommsr.Hade tänkt Amorgos eftersom jag hört att snorklingen är så fin där men det verkar som jag bara har en vecka o då hinner jag knappast dit.Därför undrar jag om ngn vet hur snorklingen är på Santorini.Eller ngn annan ö som man kan ta sig till direkt. Tacksam för svar!
Av Babbo
27 jan. 2011 18:54
Jag vet inte om snorklingen är så bra på Amorgos.....däremot så är det en jättefin ö! Mycket finare än Santorini. Kanske Samos skulle passa annars. Snorklade dock inte när jag var där.....

Bästa snorkling jag upplevt i Europa är på Korsika! Men det är ju inte Grekland ;-)
Av My53
28 jan. 2011 15:39
Tack för svar.Korsika har jag varit på o det var jättefint där, båda allmänt, att vara ute o gå o snorkling. Fast jag har hört att det ska vara fint på Amorgos så det blir kanske det ändå.
Av Babbo
28 jan. 2011 15:55
Vattnet är väldigt klart och har en fin blå färg på Amorgos. Dock såg vi inte så många fiskar.....
Vi bodde i Katapola och tog badbåt ut till en klippstrand som heter Plaka.
Katapola är verkligen fint. Dock väldigt många Scandinaviska turister! Har aldrig upplev SÅ många innan. Inte ens på Mallorca ;-). Man vill gärna hör lite grekiska på tavernaorna också.
Vid Agia Anna var det blåsigt så där badade/snorklade vi inte. Tittade bara på den fina utsikten den dagen. Kanske finns det mer att se under vattnet där.

På Santorini såg vi en del fiskar och EN bläckfisk. Tycker dock inte så mycket om den ön - bortsett från Oia då.......där är verkligen en spektakulär utsikt.