Gran Canaria över jul/nyår

Av Trem
23 aug. 2021 14:27
Visningar: 1059
Börjar även detta år bli mer och mer osäker på om vår - ännu en gång - bokade Floridaresa kommer att kunna genomföras. Har bestämt mig för att ha is i magen oktober ut med hopp om att gränserna öppnas. Sen gäller det ju även att det i övrigt är ok att åka i dessa pandemitider.
Känner stor besvikelse då det är andra jul/nyår nu som vi ev inte kommer iväg. Börjat fundera lite på Gran Canaria, bara för att komma iväg nåt - men var är bäst att åka vid den tiden på året? Har hört att Puerto de Mogan ska ha stabilast klimat - någon som har erfarenhet av detta? Hur är Puerto Rico i jämförelse? Finns både mer resor och större utbud av hotell där. Är fullt medveten om att det är vädermässigt en osäker tid och med tanke på priserna över jul/nyår är frågan - är det värt det?
Av Desires
3 sep. 2021 12:21
Puerto Mogan tycker jag är den mysigaste orten där - väldigt söt by!! med låga vita hus omgivna av bouganvillas - med en liten sandstrand, vacker marina, flera trevliga restauranger och det man behöver för att njuta! ! Ej varit där under jul/nyår men väl i början av januari! Då ca 20-25 grader. Passar nog bäst för medelålders plus, men såg även barnfamiljer.
Hyr du bil finns det även många fina utflykter att göra!
Puerto Rico däremot är nog mest för partyfolket, turistiskt m fula hotell, högljudda barer mm - inget för mig men smaken är ju olika. Vill du kan du kika in på mitt inlägg om Puerto Mogan här https://www.desires.se/?p=77
Av Sivan65
4 sep. 2021 10:53
Puerto de Mogan är bra! Eller Arginuegin vi bodde i närheten av hamnen. En bit bort från dom stora hotellen. Lugnt och skönt. Ingen trängsel på stranden.
Av Trem
4 sep. 2021 12:54
Tack för svar! Lockar mer och mer… Har vänner som tillbringat jul/nyår i Mogan ett par år och enligt dom är vädret stabilast just där vid den tiden, dock innebär det inte sol alla dagar. Vi är ett par i 50-årsåldern som ska åka med vår 12-årige son och känns som detta kan passa oss. Verkar va enkelt att ta små utflykter till närliggande orter om man känner för det. Avvaktar fortfarande ett nytt besked om USAs ev öppnade av gränserna…