Gran Canaria

Av Jefh
24 juni 2014 22:17
Visningar: 345
Planerar en semestervecka i perioden mitten av november till mitten av december när är störst chans till bra väder?
Av Hbg77
26 juni 2014 00:30
Kanarieöarna är alltid en chansning under vinterhalvåret. Har man tur är det bra väder med varma vindar, även ökenvindar från Afrika, men har man otur är det molnigt och regn. Det sistnämnda har jag erfarenhet av. Jag gillar Kanarieöarna och har varit där både sommar och vinter. Men jag skulle nog framgent under vinterhalvåret kika på typ Dubai eller Egypten om jag vill ha något i samma prisklass (med prisklass menar jag resan (flyg+hotell) och inte kostnad på plats eftersom både Dubai och Egypten är dyrare). Just gällande Gran Canaria skulle jag välja Puerto Rico....av någon geografisk anledning är det mycket solsäkrare där än på övriga ön. Jag blev senast för en halv vecka sedan rekommenderad Fuerteventura och dess fina vita stränder. Ett europeiskt surfarparadis tydligen. (Men jag tycker att det rent geografiskt tillhör Afrika). vita ständer i all ära men det kan vara blåsigt där. Lycka till!