Gotland - restips önskas

4 jan. 2014 21:27
Visningar: 1614
Hej,
Planerar att semestra på Gotland i sommar. Undrar var på ön det är bra att bo? Öst, väst, söder, norr? Fint bad och bra utgångspunkt för utflyktsmål önskas.
/Anna
Av Emmha
4 jan. 2014 22:31
Hej, finns boende överallt :)
Fina sandstränder kan nämnas ljugarn (östra sidan) Tofta strax söder om Visby och Fårö såklart.
Mvh
Emma
5 jan. 2014 13:10
Runt Visby bor du centralt och praktiskt för utflykter i alla väderstreck. Men VÄLDIGT mycket folk överallt, tex på Tofta.
Inte min version av en trevlig avslappnande semester.

Fårö i norr är vackert och dyrare. Opraktiskt om du vill se hela Gotland eftersom det är lång väg att åka och färja och allt...

Östsidan lugnare och färre turister än västsidan generellt skulle jag vilja säga, också någon grad kallare badvatten.

Jag gillar området vid Holmhällar. Fast igen, då har du ju långt till de norra delarna om du vill upptäcka dem...
5 jan. 2014 18:58
Tack så mycket för era svar! Jag har tittat lite på Åminne. Vad tror ni om det?
5 jan. 2014 19:42
Jag spenderade mina barndomssomrar på Gotland. Då hyrde vi alltid samma hus i Sanda några mil söder om Visby. Jag anser det vara en perfekt utgångspunkt, eftersom det ligger mitt på ön, fast nära havet på västkusten. Om man inte vill bo mitt i smeten i Visby så är dessa små samhällen som t.ex. Sanda helt fantastiska! Och om ni ska åka runt på Gotland, så glöm för allt i världen inte att svänga förbi Sylvis döttrar på Fårö och fika på deras underbara Gotlandspannkaka med salmbärssylt. Njut av fantastiska Gotland!
Av Pamsa
25 juni 2014 17:38
Vi har åkt till Gotland varje sommar sedan -09 med familjen. De bästa stället jag har bott på är Ekeby, det är i mitten, nära till Vitviken, lagom avstånd till Visby och Fårö.

De som hyr ut där är väldigt trevliga och det vi upplever som väldigt bra är att det finns bekvämligheter som tvättmaskin osv. Hoppas du har hittat boende!

//Pame