Göteborg - Strömstad - Sandesjön

Av Legusta
1 aug. 2008 18:08
Visningar: 3837
Jag vill ha hjälp att hitta billigt resepaket med både buss & båt till Norge.
Någon som har tips ?
4 aug. 2008 09:45
Vill du ha en paketresa med buss? I så fall kan jag rekommendera bussbolagen, hoppade bara in på Rolfsbuss för en koll, hittade en resa jag själv skulle kunna tänka mig att åka. Men det kanske inte är riktigt vad du är ute efter? Kolla in just denna resa, kanske intressant?: http://www.rolfsbuss.se/resor2008/norge_trollstigen_5.html
4 aug. 2008 09:52
Hej igen. Vill du inte ha paket. Kan man via Västrafiks hemsida hitta vanlig linjebuss till Strömstad ex vis, där du kan hoppa på färjan till Sandefjord. Jag fick träff på buss 840, 841 och 871. Vet dock inte vilken hållplats i Strömstad som är lämplig för att komma till färjan. Har inte gjort denna resa själv.
Av Legusta
5 aug. 2008 09:14
Oj jag skrev nog fel Strömstad-Sandefjord kanske det är....
Av Candy
5 aug. 2008 17:18
Hehe ja då var det ju änklare.

Säffle buss el Swebus Gbg-Oslo.
Sedan går det billiga busser från Oslo till Sandefjord.
Eller så tar du båten från Strömstad till Sandefjord. Rätt billigt om du åker utan bil.
Fast ta ingen båt om det är gårdagens väder:-) i så fall ta med spyhink....
Av Legusta
5 aug. 2008 18:28
Tack Candy !
Jag såg organiserade resor i Oslo som körde dessa turer mycket billigt (typ 200-300:-/p)
Men ingen bolag som trafíkerar denna sträckan ifrån Göteborg,
synd för här får man ju riktig gammal billig Taxfree som danmarksresorna saknar.
Av Marex23
6 aug. 2008 16:25
Jag tror att Swebus har billiga bussresor från Göteborg till Strömstad. Självklart skall du sen ta båten som har terminal några hundra meter från järnvägsstationen där bussen stannar. Du får en jättevacker båtresa både i svenska och norska skärgården. Dessutom är Sandefjord värt att stanna en natt i, på t e x hotell Atlantis som ligger centralt och är jättemysigt. Färjebiljett och hotell bokar du bäst genom att ringa den trevliga personalen på Color Line på 0526-62000. De brukar ha mycket rabatter och kombinationserbjudanden så här års.