Glad reskompis sökes till Australien i höst -2016!!

1 feb. 2016 20:23
Visningar: 36
Hej alla resglada!
Min dröm har lääänge varit att resa till Australien på lite obestämd tid och äventyra, resa runt, träffa nya människor och jobba för att kunna stanna så länge man vill! och NU tänker jag äntligen ta tag i saken!
Som sagt så är min plan att resa runt för att se alla häftiga platser i Australien och även hinna med att se Nya Zeeland och Fiji, när man ändå är på andra sidan jorden menar jag ;) men starta i sidney!
Nu söker jag dig som är lika ressugen som jag, tjej som kille, som skulle vilja starta äventyret med mig! Min plan är att åka runt augusti/september. Har precis kommit hem ifrån en semesterresa i Bali så behöver spara ihop lite pengar innan! Men är öppen för förslag om att åka tidigare/senare och om nån skulle vilja mellanlanda nånstans!

Kort om mig:
Malin Olofsson heter jag, 22år (93) och bor i Sundsvall (från Bollnäs) där jag jobbar med hår och naglar!
Hör av dig här eller Facebook för att bolla idéer om du är intresserad! :)
1 feb. 2016 20:33
Hej!
Jag vill också till Australien i höst och resa runt samt jobba!
/ Emelie, 19 år!
1 feb. 2016 22:24
Hej!
Jag har liknande planer som dig och vill stanna en längre period. Vill framför allt uppleva och träffa nya människor, bara ha kul och starta nytt äventyr. Skriv i PM om du vill prata mera om att vi kanske kunde bolla lite idéer / Hanna :)
Av Dumbi
2 feb. 2016 13:36
Hejhej! Sitter och planerar resa jag med! Fast mer liknande oliwer med Asien och Australien m.m :)

Simon Pettersson (89a) Simon lill-travarn på Facebook :p
2 feb. 2016 18:30
Hej jag har ungefär liknande planer, skriv i PM om du vill prata lite mer :)
Av Foffi
2 feb. 2016 21:30
Hej har ungeffär samma resplaner fast om några år eftersom det krävs mycket sparande och planering. Tänkte resa runt på östkusten i Australien och sedan till Nya Zeeland och Samoa

Heter Fanny är 32år och bor i Stockholm
14 feb. 2016 15:37
Hej, jag har också planer gällande Australien till hösten med Work & Travel visum och jobba/resa runt i Australien. Jag vill också lära mig att surfa och bara åka runt och uppleva allt möjligt! Verkar inte som att jag får med mig någon här hemifrån så det vore grymt att ha några att resa med. Är någon intresserad så är det bara att skriva ett meddelande till mig här, vore grymt kul! :)
Av Oskar97
15 feb. 2016 21:57
Tjena :)
Jag har tänkt precis samma sak och hade tänkt mig åka i september nån gång. Får inte med mig några kompisar hemmifrån så tänkte som du få sällskap på resan här.

Oskar Rydbom, 18 år (97) bor i Stenungsund och tar studenten detta året + ska sommarjobba på industrin. Skulle varit soft om man fick lite sällskap :) (Oskar Rydbom) på Facebook
16 feb. 2016 12:40
Tjena!
Har liknande planer som många andra i den här tråden :)

Tobias Henningsen 23 är (född 92). Bosatt i Linköpking just nu.

Lägg till på fb om ni vill surra mera :) Ha det fint!
16 feb. 2016 13:43
Hej :) har exakt samma planer som dig!
Amanda Schnell heter jag på fb så skriv gärna 😄😄
17 feb. 2016 12:39
Jag har oxå liknande planer! Hade vart fett å dra ihop ett gäng!
17 feb. 2016 12:47
Ska vi starta en fb-grupp? Vad heter alla? Moa lång heter jag iaf haha
17 feb. 2016 14:56
Jag har hittat en reskompis men de vore ju inte dumt att diskutera lite om Australien ändå :) försökte fixa en grupp men kunde inte bjuda in folk jag inte var vän med så om någon annan kan fixa så kan ni räkna med mig!
Av Alexaf
20 feb. 2016 23:43
Hej! Har också gått i samma tankar om att resa till Australien i höst! Är 22 år och kommer från Stockholm. Har tänkte på detta länge och är väldigt taggad!