Gdansk Tips!

Av M4sta86
12 sep. 2019 08:59
Visningar: 1623
Hej. Åker till Gdansk nästa tors-söndag.

Mottager gärna tips på saker att göra.

Vill gärna ha tips om bra SPA-anläggningar och restauranger?

Tack på förhand.
Av Ischaaa
19 sep. 2019 19:24
Ska dit i november så jag följer :D
20 sep. 2019 13:42
Hej,

Jag var i Gdansk med min sambo i Januari. Fantastiskt mysig stad med mycket bra restauranger.

Restaurang tips:

Zakorkowani Wine Bistro: 4 av 5 öl
Service 5*
Plating 4*
Mat 4*

Mysig restaurang i sin helhet och var prisvärd. Lite dyrare en än en vanliga restauranger, men fortfarande billigare än Sverige.

Meat Shack BBQ: 4 av 5 öl

Service 4*
Plating 4*
Mat 5*

Klassisk köttrestaurang, riktigt goda steaks. Tog lite lång tid att få maten, men det var mödan värt.

Chleb i wino: 5 av 5 öl

Allt var i topp, ni måste pröva deras revbensspjäll. Det smälter bara i munnen när jag tänker på dem, du har inte behov för att ha några tänder när du äter dessa. En riktigt käftsmäll i smak och saftighet.

Sen om ni gillar öl ska ni åka till Craft beer central, sitta och pimpla läcker öl om dagen och bli lite lullig om fötterna.
Och ett måste om ni gillar att shoppa så ska ni besöka det nya shoppingcentret, otroligt bra priser på märkesprodukter. Forum Gdansk heter det.

Dock prövade vi aldrig på SPA, så det kan jag ej uttala mig om dessvärre.

Hoppas att ni får prövat några av restaurangerna!

Väl mött,

Daniel Pettersson
Av M4sta86
23 sep. 2019 10:04
Tack för all info.

Gdansk var en trevlig stad, hade dock förväntat mig bättre priser.

Ett STORT tips är att inte ta ut pengar, helt värdelös valutakurs när man tar ut pengar. När vi betalade med kort fick vi ca 1zloty=2,6kr medan att ta ut blev 1zloty=3kr. Så rätt stor skillnad.

Vi provade tyvärr ingen av dessa restauranger. Kommer faktiskt inte ihåg namnen på ställena vi åt på men maten över lag var väldigt bra, även om man ofta fick vänta ca 1h på det. Servicen var överlag en besvikelse, man fick jaga dom för att få sin nota osv.. Vilket var rätt frustrerande i längden.

En restaurang som hade fantastisk pasta var Glowne Miasto Pasta, Wine & More. Otroligt god pasta, mysig stämning och trevlig personal.

Ett annat tips är att många restauranger är fullsatta så kan vara lämpligt att reservera platser i förväg om det är ett specifikt ställe man vill äta på.
16 apr. 2020 16:17
Kan också lägga till att när man tar ut pengar måste man tänka på att inte ta ut från EURONET bankomater som tar en extra avgift på 40kr per transaktion. Läs gärna mer här: https://gdansk.guru/bra-att-veta/
Citerat från M4sta86:
Tack för all info.

Gdansk var en trevlig stad, hade dock förväntat mig bättre priser.

Ett STORT tips är att inte ta ut pengar, helt värdelös valutakurs när man tar ut pengar. När vi betalade med kort fick vi ca 1zloty=2,6kr medan att ta ut blev 1zloty=3kr. Så rätt stor skillnad.

Vi provade tyvärr ingen av dessa restauranger. Kommer faktiskt inte ihåg namnen på ställena vi åt på men maten över lag var väldigt bra, även om man ofta fick vänta ca 1h på det. Servicen var överlag en besvikelse, man fick jaga dom för att få sin nota osv.. Vilket var rätt frustrerande i längden.

En restaurang som hade fantastisk pasta var Glowne Miasto Pasta, Wine & More. Otroligt god pasta, mysig stämning och trevlig personal.

Ett annat tips är att många restauranger är fullsatta så kan vara lämpligt att reservera platser i förväg om det är ett specifikt ställe man vill äta på.