Går det hyra moped/mc med sidovagn på Phu Quoc?

Av Soffe11
2 apr. 2016 13:18
Visningar: 1108
Vi åker hela familjen till Phu Quoc under tre veckor och på plats där vore det fint om man kunde transportera sig runt till olika ställen.

Eftersom vi har tre barn varav en ettåring så behöver vi någon typ av moppe/mc med sidovagn som hela eller delar av familjen kan åka i.

Någon som vet om något dyligt finns att hyra i Phu Quoc?
Av Matilds
8 apr. 2016 14:10
Hej!
Jag har bott på Phu Quoc i fem månader, och har inte sett något som liknar en motorcykel med sidovagn. Detta låter som något med väldigt låg säkerhet också. På Phu Quoc finns gott om taxibilar med både 5 och 7 säten och jag rekommenderar detta framför motorcykel för familjer. Att åka taxi är billigt dessutom.
En resa på drygt 50 km kostar Runt 200 kronor.
Har du fler frågor svarar jag gärna. :)
Av Hille2
8 apr. 2016 20:41
Med Vietnamesiska mått mätt så tyckte jag att taxipriserna var svindyra på Phu Quoc
8 apr. 2016 21:41
Jo inte var det precis billigt med taxi! Men om man ska åka så många på moppe så blir det ju dyrt/krångligt. Vi har ju inte samma förmåga/erfarenhet/vilja att skjutsa två ungar på samma moppe...
Av Hille2
8 apr. 2016 22:27
Citerat från Lillaannaj:
Jo inte var det precis billigt med taxi! Men om man ska åka så många på moppe så blir det ju dyrt/krångligt. Vi har ju inte samma förmåga/erfarenhet/vilja att skjutsa två ungar på samma moppe...
Helt förståeligt...min kommentar riktade sig enbart till den som tyckte att taxi var billigt på Phu Quoc :)
Av Matilds
8 apr. 2016 22:46
Citerat från Hille2:
Med Vietnamesiska mått mätt så tyckte jag att taxipriserna var svindyra på Phu Quoc
Billigt då jag jämförde med vad det skulle kosta i Sverige eller liknande land. Det beror Självfallet på vad man jämför med.
Av Hille2
8 apr. 2016 23:41
Citerat från Matilds:
Citerat från Hille2:
Med Vietnamesiska mått mätt så tyckte jag att taxipriserna var svindyra på Phu Quoc
Billigt då jag jämförde med vad det skulle kosta i Sverige eller liknande land. Det beror Självfallet på vad man jämför med.
Visst är det så men har man den inställningen så blir priserna högre och högre på turistorterna i och med att turisterna accepterar överpriser som billigt