Funderar på att åka till Dominikanska republiken i mars 2013

13 dec. 2012 15:56
Visningar: 2803
Någon som varit där och kan tala om för- och nackdelar. Var ska man bo? Hur är stränderna? Ska åka med ett barnbarn på 19 månader och hans föräldrar. Vi tänkte åka charter. Alla tips emottages tacksamt.
Av Annlee
12 jan. 2013 23:40
Jag har varit på Dominikanska republiken januari 2000 och var väldigt nöjd. Vi bodde i Playa Dorada, all inklusive hotell Club on the Green. Det var ett av de bästa resorna jag gjort. Temperaturen ca +30 grader dygnet runt. God mat och underhållning varje dag, inte minst för barnen. Vattengympa, gymnastik, tävlingar och merenguelektioner förståss. Vi gjorde en toppenutflykt till Cayo Levantado med resebolaget (Apollo) och till Susua på egen hand.
Man behöver inte stanna på området om man inte vill, men för två veckors vistelse finns att göra hur mycket som helst.
Att åka dit i mars är säkert bra.Jag skulle åka dit igen.
Av Dac83
12 jan. 2013 23:51
nakdelen är lite att det kan vara en del fattig befolkning, fördelar är ändå trevlig befolkning, och som är mästare på att göra en av världens bästa romer(brugal, matusalem, atlantico) och enormt goda ciggarer, själv hatar jag ciggareter men tyckte deras ciggarer var rena godiset, sen finns det ett fantastiskt koral rev på vänstra sidan av sosua stranden(södra sidan av ön), en slags under jodisk lagun som är U-formad och man kan antingen simma över koralrevet för att komma dit eller dycka under en 3 meter lång grotta för att ta sig till rätt sida, helt fantastiskt!
27 jan. 2013 00:07
Jag har nyss varit tre veckor på Playa Dorada i Puerto Plata. Har sett flera stränder i Dominikanska republiken och alla är helt underbara.