Fuerteventura, Corralejo eller Jandia?

Av Frida99
2 dec. 2012 20:02
Visningar: 8190
Hej! Om man ska åka till Fuerteventura, vilket resemål rekommenderas då mest av Jandia eller Corralejo? Är vädret samma i februari på båda ställena? Vilken ort har finast stränder?

Någon som har varit på Playitas, vad kan man säga om det?
Av Desires
2 dec. 2012 22:47
Vi bodde i Jandia, som jag nog kan säga har de finaste stränderna på Fuerteventura, fina vita vidsträckta sandstränder!

Var även i Corralejo, som är en större ort, med betydligt fler affärer, restauranger, uteliv etc.
Om du är ung är Corralejo säkert det bästa stället, finns mycket mer att göra där. Jandia är väldigt lugnt, nära t den lilla fiskebyn Morro Jable, men där är medelåldern ganska hög gissar jag! Dotterns familj var i Jandia för ett par år sedan, hon tyckte att det var kanonfina stränder, men mest äldre människor där, så tippar att medelåldern är betydligt lägre i Corralejo som jag tyckte såg ut att vara en trevlig lite större ort, nära havet.
Fanns tom en liten strand mitt inne i stan, samt att du där har närheten till sanddynerna vid Dumas.
..Och har du bil kan du ta dig till EL Cotillo - underbar relativt folktom strand som består av flera små sköna laguner med kritvit sand och kristallklart turkost vatten.

Tror inte det ska vara någon större skillnad på vädret mellan de båda orterna, möjligtvis att det kan blåsa mer vid Corralejo och Dumas, men det är ju alltid svårt att veta........

Här kan du läsa mer om min resa på Fuerteventura med foton från Jandia o Corralejo http://www.desires.se/#post9