Från flygplats till boende: Transfer eller transport på egen hand? (Tokyo)

2 feb. 2017 12:24
Visningar: 1007
Hej!
Jag kommer att landa på Narita airport för att sedan ta mig till mitt boende. Jag har möjligheten att boka transfer men jag vet inte om det är ekonomiskt värt det eller om jag ska försöka hitta själv. Vad rekommenderar ni? Narita är ju inte särskilt lokalt.
Av Hawaii
2 feb. 2017 16:11
Ja, utan att veta vad transfern kostar ELLER vart i Tokyo du ska är det ju i princip omöjligt för oss att veta vilket som är ekonomiskt bäst. Du kan ta buss eller tåg från Narita till centrala Tokyo, Tar ungefär en timme. Men sedan får du ju då också (troligen) ta dig vidare vilket kan vara tidsödande, och kostar mera. Misstänker att det får bli en kompromiss - vilket som är viktigast: spara pengar ELLER välja transfern och komma fram till din slutdestination på snabbaste och enklaste sättet efter en lång resedag?
2 feb. 2017 17:45
Tokyo tunnelbanesysyem kan vara ganska förvirrande vid första anblicken. Jag skulle kanske inte rekommendera att ge sig på det när man kommer fram jetlagad och trött och med resväskor på släp.
Sen kan man ju bo på ett hotell på gångavstånd från Narita Airport Express station i Ueno, som vi gjorde. Det var rätt praktiskt faktiskt.
3 feb. 2017 13:05
Citerat från Hawaii:
Ja, utan att veta vad transfern kostar ELLER vart i Tokyo du ska är det ju i princip omöjligt för oss att veta vilket som är ekonomiskt bäst. Du kan ta buss eller tåg från Narita till centrala Tokyo, Tar ungefär en timme. Men sedan får du ju då också (troligen) ta dig vidare vilket kan vara tidsödande, och kostar mera. Misstänker att det får bli en kompromiss - vilket som är viktigast: spara pengar ELLER välja transfern och komma fram till din slutdestination på snabbaste och enklaste sättet efter en lång resedag?

Citerat från Gunillad:
Tokyo tunnelbanesysyem kan vara ganska förvirrande vid första anblicken. Jag skulle kanske inte rekommendera att ge sig på det när man kommer fram jetlagad och trött och med resväskor på släp.
Sen kan man ju bo på ett hotell på gångavstånd från Narita Airport Express station i Ueno, som vi gjorde. Det var rätt praktiskt faktiskt.
Oj, jag måste ha varit lite snurrig när jag skrev trådstarten.
Transfer ligger på 2035 kronor, boendet är jag inte säker på var det ligger men det ska vara inom en ca 30 minuters radie från Shinjuku. Mer bestämt än så får jag veta när allt är betalt och klart. Det är en språkresa det rör sig om och det är skolan som erbjuder transfer.
Av Hawaii
3 feb. 2017 17:26
2035 kronor är otroligt dyrt, även om det kanske gäller transfer både vid ankomst och avgång? Jag tog själv buss Narita till Tokyo Station för ett par månader sedan och vad jag vet är det det billigaste alternativet. Runt 1.000 yen vill jag minnas. Tåget ligger runt 3.000 yen och kanske lite lättare om man har en del baggage. Från Tokyo Station kan du ta Yamanote Line (tunnelbana) till Shinjuku men knappast att rekommendera efter en lång resa och med baggage, plus att du kanske inte ska till själva Shinjuku. (30 minuters radie från Shinjuku täcker ett STORT område). Ta en taxi i stället. Blir i alla fall mycket billigare än transfern.
Av Steffea
3 feb. 2017 17:40
Citerat från Usernamenotfound:
Hej!
Jag kommer att landa på Narita airport för att sedan ta mig till mitt boende. Jag har möjligheten att boka transfer men jag vet inte om det är ekonomiskt värt det eller om jag ska försöka hitta själv. Vad rekommenderar ni? Narita är ju inte särskilt lokalt.
Hej

Vi använde Viator och tog en delad transfer , fungerade bra och kändes prisvärt. https://www.viator.com/tours/Tokyo/Shared-Arrival-Transfer-Tokyo-Narita-International-Airport-to-Hotel/d334-6006TYOAPTHTL