Fortaleza Meireles beach

26 juli 2013 09:03
Visningar: 371
Hej. Lite sugen på VM 2014 och i så fall stanna en vecka i Fortaleza då Brasilien spelar en match på deras arena.
En hel del lgh finns att hyra vid Meireles beach.
När jag kollar i guideböcker anges att vattnet inte är speciellt badvänligt (av ngn anledning). Bättre då Iracema eller Futuro.
Någon som varit där som kan intyga?
Av Theelf
27 juli 2013 01:53
Hej Nisse,

Har varit på Praía do Futuro men inte på Meireles. Jag gissar att det är stranden inne i stan? Den såg inget vidare ut men jag tyckte inte om Futuro heller. Tycker du borde bo lite utanför stan - i Cumbuco kanske.

Känner inte till spelschemat för VM, men varför inte överväga att besöka Salvador? Intressant stad, fina stränder och - nybyggd arena.

Hälsar,

TheElf
27 juli 2013 17:31
Tack för svar. Mest snöat in på norra sidan pga vädret. Men det kanske är varmt i salvador. Det är ju vinter men kanske tillräckligt varmt jmf med normal svensk sommar. Värt att kollas upp
Av Theelf
12 aug. 2013 18:46
Hej igen Nisse,

Verkar som den första matchen i Salvador spelas den 13 juni. Enligt väderstatistiken för Salvador på Yr.no är normaltempen 24,3 grader celsius för juni månad. Kallare än så blir det inte. Kan rekommendera Salvador - intressant ur många aspekter.

Hälsar,

TheElf
13 aug. 2013 16:02
Hej. Var tvungen att boka flyg, priserna börjar rusa uppåt. Blev ToR Rio. Har inte bestämt om vi skall stanna i Rio hela perioden och köpa venue biljetter eller om vi tar en vecka lite längre norrut. Salvador såg rätt fint ut.
Sökte på multisök med Köpenhamn-Salvado-Rio-Köpenhamn. Sprang iväg till 17 tkr per person. Hotellen i Rio är i stort sett fullbokade redan. Jag gissar dock på att resebolag har bokat dessa.
Av Theelf
13 aug. 2013 19:49
Hej Nisse,

Vet inte hur länge du har tänkt vara i B. Och jag vet inte hur mycket du har varit där förr. Men det går ju att ta bussen till Salvador ... Tar c:a 30 timmar. Och varför inte stanna till på något av de coola ställena som ligger på vägen dit? Och kanske ta flyg tillbaka. Kollade Gol´s sida och de tar 632 Reaís för en väg i mitten av juni.

Annars är det inte fy skam att vara i Rio heller ....

Hälsar,

TheElf