Försöker boka hotell med pool.....ovanligt i KL ?

26 aug. 2013 18:29
Visningar: 695
Hej !

Sitter och letar boende i Bukit Bintang i KL och hittar inte så många med pool.

Är detta vanligt förekommande i KL ? Pool är ju väldigt vanligt när man bokar i Thailand.

Detta är vår första resa till Maylasia efter ett flertal till Thailand.

Hälsningar Tom
26 aug. 2013 19:58
Hej.

Ja det tipset såg jag att du givit andra och jag tyckte det blev lite dyrt, nästan 1900:- för oss alla.

Men dom hade ju pool ; )

Får kika vidare får jag se om jag hittar nåt likvärdigt.

Tack !

Hälsningar Tom
Av Natw
27 aug. 2013 10:21
Hejssan!
Jag har bott två gånger på Dorsett Regency, väldigt bra hotell på alla sätt, väldigt bra läge, och det har pool! Rekommenderas!
27 aug. 2013 12:18
Hej Natw.

Tack för tips, skall kika på det i afton

Mvh Tom
Av Mrb
27 aug. 2013 15:00
Hej

Vi har bott på Hotell Crowne Plaza Mutiara Kuala Lumpur som har en bra pool och på det hela taget är ett stort bra hotell.

Hälsningar

MrB
27 aug. 2013 18:17
Tack MrB.

Skall begrunda och kika vart det ligger.

Hälsningar Tom
27 aug. 2013 19:17
Hej, vi bodde på Millenium KL senast och betalade ca 900 kr för ett dubbelrum. Pool? Japp!
29 aug. 2013 13:55
Citerat från Mrb:
Hej

Vi har bott på Hotell Crowne Plaza Mutiara Kuala Lumpur som har en bra pool och på det hela taget är ett stort bra hotell.

Hälsningar

MrB
Hej Mr B !

Har letat efter Hotell Crowne plaza men får varken träff på booking.com, Tripadvisor (jo men det ligger i Oman..) eller på nätet.

Namnet stämmer ?

Hälsningar Tom
29 aug. 2013 14:00
Citerat från Mondiano:
Hej, vi bodde på Millenium KL senast och betalade ca 900 kr för ett dubbelrum. Pool? Japp!
Tack för tips, nu hittade jag det.

Grand Millenium hotell hette det visst ; )

Overkliga priser gentemot Thailand, har aldrig betalat 1000:- SEK för hotell med pool.

Hälsningar Tom
29 aug. 2013 14:51
Sådärja, bokat och klart och efter kontroll av alla tipsen så föll valet på Dorsett Regency då de hade bäst priser.

Vi betalar 1292:- för hela familjen inkl wifi och frukost i två dagar. Läste mig till att det var väl si och så med gratis wifi, tydligen tog hotellet betalt men vi fr väl se ; )

Tack för alla tips !

Hälsningar Tom
29 aug. 2013 21:23
Hej Bibby.

Tack för tipset !

Nu är bokningen klar men vi skall ju åter också ; )

Hälsningar Tom
Av Natw
30 aug. 2013 09:57
Kul att ni valde dorsett regency!
Av Mrb
30 aug. 2013 14:01
Citerat från Ambulanssystern:
Citerat från Mrb:
Hej

Vi har bott på Hotell Crowne Plaza Mutiara Kuala Lumpur som har en bra pool och på det hela taget är ett stort bra hotell.

Hälsningar

MrB
Hej Mr B !

Har letat efter Hotell Crowne plaza men får varken träff på booking.com, Tripadvisor (jo men det ligger i Oman..) eller på nätet.

Namnet stämmer ?

Hälsningar Tom
Hotell Crowne Plaza Mutiara Kuala Lumpur finns t ex på Hotels.com.

Hälsningar

MrB
Av Reseguiden - Medlemssupport
30 aug. 2013 15:42
Nu är det ju redan bokat och klart men i Reseguidens hotellsök kan du ju jämföra priser på hotell från de olika hotellbokningsaktörerna (booking.com, hotels.com etc.). :-)
http://www.reseguiden.se/hotell/kuala-lumpur/1735161
I sökresultatet kan du sedan filtrera på olika sätt, bland annat på hotellnamn för att hitta ett specifikt hotell, hotell med pool eller efter Tripadvisor-betyg. Man kan även klicka sig runt på karta för att hitta hotell i ett visst område.

Man kan också söka efter ett visst hotellnamn via hotellregister A-Ö:
http://www.reseguiden.se/hotell/kuala-lumpur/1735161/alla+hotell
För övrigt hittar jag Hotell Crowne Plaza Mutiara där men det verkar inte gå att söka fram priser. Hittade följande artikel via google: http://www.nst.com.my/streets/central/crowne-plaza-mutiara-bows-out-1.194511
Det verkar ha stängt ner. :-(
30 aug. 2013 19:18
Hej Reseguiden/support.

Tack för tipset .

Av tradition så använder man ju ofta de stora bolagen men
nu måste jag ju testa reseguidens sökmotor också ; )

Tack.

Hälsningar Tom
2 sep. 2013 11:08
Citerat från Natw:
Kul att ni valde dorsett regency!
Tack !

Alla tips drogs genom de olika hotellbokningssakterna och sedan via Tripadvisor, för att se lite vad andra resenärer tyckte om stället.

Och då Dorsett Regency var avsevärt billigare så föll valet på detta.

Man saknar en sida som Sawadee.com i Maylasia för priserna är sjukt höga mot Thailand, tror vi betalat max 700:-/natt för familjen och då bott extremt lyxigt, och man har knappt vågat använda badrummet : )

De normala priserna för boende i Thailand annars ligger ju på 300-400:-/natt och då med pool, ac och frukost. Finns ju avsevärt billigare ändå men barnen uppskattar poolen efter fotturerna ; )

Men men nytt land, nya upplevelser.

Vi skall ju åter också till KL så då blir det ny jakt : )

/ Tom
30 aug. 2014 23:56
Blev ni nöjda med hotellet? Vi letar efter precis samma: KUL, pool, hela familjen m.m.

Mvh Familjen Hamamamo
31 aug. 2014 05:10
Hej.

Vi har inte åkt ännu utan åker i december.

Hälsningar Tom
31 aug. 2014 11:28
Oj, då åker vi före er :-) men vi har inte börjat titta på hotell i KUL ännu.

Jag såg att du fick in alla fina tips förra sommaren, så jag trodde det var då ni skulle åka.
Har du hört något mer nyligen om vilka hotell som är bra i KUL, och som har pool? Du får gärna höra av dig i så fall.
Trevlig resa!

// Hamamamo
31 aug. 2014 12:07
Ahhh. Nu är jag med. Detta var förra årets resa. Nu i år ska vi till Vietnam och hade tråd ute om tips till årets resa.

Finns många bra boende i Kl.

Booking.Com använde vi.

Hälsningar Tom