Flyttar till Big Ben city, London nu i höst! Hacka på!

10 juni 2014 10:59
Visningar: 541
Hej alla Londonälskare!
Jag packar min kos och flyttar till London i sep, hösten 2014, för att studera. Finns några här som har samma/liknande plan? Kanska ska jobba istället? Jag vill gärna hitta karaktärfulla glada flatmates. Det blir såklart gynnsamt för oss ekonomisk men samtidigt roligt att lära känna nya människor! Det skulle vara otroligt kul att påbörja detta spännande kapitel med andra :)

Juste, vem är jag? Jo jag är en ung kvinna på 21 vårar som bor i Fullersta, Huddinge. Jag blev intresserad av London sen flera år tillbaka, då tecknade filmer var ens bästa sysselsättning. Kommer ni ihåg dalmatinen Pongo som sitter vid fönstret och tittar ut över Londons gator? Där började det haha. Jag blev mer intresserad för varje år och gick på Internationella Engelska Gymnasiet i Skanstull, Södermalm.
För tillfället jobbar jag som barnskötare och hoppas på att det finns några som är sugna här! :)

Hälsningar,
Sally
Av Mollyb
16 juni 2014 21:10
Jag vill!!

Hej! Jag heter Molly och jag har precis tagit studenten i Lund. Är grymt taggad på London i höst, och har precis sökt en massa jobb. Förhoppningsvis får jag svar snart, och annars har jag hört att det ska vara helt ok lätt att hitta när man väl är där. Oavsett, hoppas du fortfarande är på! Skriv till mig så kan vi väl snacka om det? :)

Kram
Molly
Av Petra92
16 juni 2014 23:15
Hejsan!
Petra heter jag, är 22 år och är grymt sugen på att flytta till London och jobba!
Har gått i tankarna ett tag men känner att det är dags att ta tag i drömmarna nu! Hade också tänkt flytta i september och titta in här för att se om det fanns några med likande tankar och som skulle kunna tänkas bli flatmates :) Tänkte som du att det skulle vara kul med nya människor att dela detta äventyr med!
Du/ni kan väl höra av er om ni är intresserade? :)
17 juni 2014 13:32
Åh vilken dröm! Jag hittade den här tråden och var tvungen att skapa en profil! Jag har varit galet sugen på att flytta till London i flera år men har inte haft någon att åka med, och vågar inte riktigt åka helt själv, så jag hakar gärna på dig/er om jag får! Ju fler desto roligare som man brukar säga haha.

Jag heter Sara, 21 år från Uppsala. Jag jobbar på Gina Tricot för tillfället men är som sagt otroligt sugen på bo/jobba/leva livet i London i minst ett år. Hör gärna av dig om du fortfarande är taggad! :)
Av Mollyb
17 juni 2014 13:46
Hur många skulle ni vilja bo? Jag tycker the more the merrier, speciellt ur ett ekonomiskt perspektiv haha.. Jag fick precis besked om en restaurang som vill att jag flyttar snabbt, någon annan som är mer pepp på början av augusti än september? :)
18 juni 2014 13:35
Hejsan!
Även jag har funderingar på London i höst, har tänkt att jobba där och se mig omkring i staden!
Jag har tänkt att åka runt mitten augusti. Nån som vill ta en kaffe i sommar och prata mer? :)
Jag heter Amelie och bor i Uppsala, har tidigare jobbat på förskola och blev nyligen färdig med mina engelska studier.
hälsn Amelie
Av Petra92
19 juni 2014 18:37
Jag är absolut på att träffas, fika och planera lite :)
Lägga till varandra på facebook så man kan snacka lite?
Av Mollyb
20 juni 2014 22:20
Yes, lägg till mig :) Molly Byström! (har en stor hatt på profilbilden..)
21 juni 2014 11:48
Jag är på! Sara Shaker, har också hatt på min bild haha! :)
Av Mollyb
21 juni 2014 23:15
VÄNNER! Jag ska åka till London och scouta jobb och boende om ca två veckor. Tänkte åka dit den sjunde och stanna några dagar. Är det någon som skulle vilja följa med? Det är kanske en bra övning om vi ska bo tillsammans i höst tänker jag haha :) snälla svara snart om ni är på!
22 juni 2014 10:32
Önskar verkligen att jag kunde men jag jobbar fram till augusti så för mig blir det nog att flytta någon gång i slutet av augusti/början av september! :(
25 juni 2014 12:21
Förlåt för mitt sena svar! Va kul att se alla er här!
Ser att ni har skapat en gemensam chatt på face, tassar mig dit :)
25 juni 2014 17:43
Hej igen! Mollyb- jag är på att resa nu runt den 7e! :) Hur långt har du kommit i planeringen?
Av Mollyb
8 juli 2014 21:43
åh sorry, såg inte i tid!
30 juli 2014 14:32
Hej, jag är i precis samma situation. Tog studenten i sommar och vill flytta ner och leva livet efter mitt sommarjobb tagit slut i augusti. På plats kommer jag att söka jobb inom mode samtidigt som jag kommer jobba deltid som musikjournalist. Detta innebär att jag kommer att få gå backstage på spelningar och events och då ofta få ta med en +1. Så om man är intresserad av musik och fest så är det toppen!

Är supertaggad och vill jättegärna hitta lättsamma roomies att hänga med. Hör gärna av dig om du inte hittat någon lösning än eller fortfarande söker någon att bo med!

Kram, Amalia
19 aug. 2014 20:15
HEJ! jag flyttar till london i början i september. Jag kommer bo hos mina kusiner i östra london och jobba som aupair :D har nada vänner där för tillfället så vore ju verkligen kul att ses. Hör av dig här eller adda mig på Facebook (Ebba Waldron) om du är intresserad. Ha det bäst!
Ebba
25 aug. 2014 14:44
Hejsan! Jag vill verkligen flytta till London nu i tre månader, innan jag drar på andra äventyr. Jag tänkte höra om nån här är sugen på att dela boende? Mina planer är att skaffa ett jobb, träffa massa nya människor och leva i den fantastiska staden! Jag har ingen att åka med här hemifrån, så det är alltid kul att dela boende/lära känna nya trevliga ansikten som vill samma som mig! :)

Mvh, Linnea!!