Flyttar till Australieb/Nya Zealand i höst!

Av Linnsey
17 aug. 2015 13:05
Visningar: 47
Hej alliphopa!
Linn heter jag, är en 25 årig tjej från norr som sagt upp sig för att flytta till Australien/Nya Zealand i höst.

Jag vill åka ner någon gång kring den 15 oktober, och har i nuläget spanat lite på en biljett som "mellanlandar" i Bejing i tre dagar, innan resan fortsätter vidare till Australien. Tänkte att det kunde vara kul att spana in kinesiska muren, när man ändå har vägarna förbi! Den biljetten låg på drygt 5000 kr!

I alla fall! Det finns ju så otroligt mycket att göra och rikta in sig på i Australien, och jag tror att jag främst kommer att vilja söka mig till djur, natur, vandring, upplevelser, äventyr och surfing. Skulle gärna vilja jobba på farm (wwoofing) och ta mig fram på det sättet! Det lockar jättemycket. Nu saknar jag ju tyvärr körkort, men att bila (får väll sitta i baksätet...) sig fram och kanske parkera campervanen vid ett fint område och bo där ett tag hade inte heller varit fel!

Som ni hör så är resan väldigt öppen, har inte börjat skissa på en rutt än, bestämt datum eller bokat biljett! Är öppen får både förslag och förändringar :-) Har rest endel själv tidigare, men den här resan känner jag absolut att jag skulle vilja dela med någon eller några! Att resa dit tillsammans och kanske börja ihop hade varit grymt!
Om du går i samma tankar, så tveka inte på att höra av dig så kan vi bolla lite tankar och ideer ihop!
Ha det! / Linn
18 aug. 2015 19:00
Hej!!
Jag är precis inne på samma!!! jag tror vi kan bli best friends *skämt o sido*
Jag har sökt in på skola (mest för att jag inte vet vad jag ska göra) helst vill jag resa livet ut…
Jag har rest en hel del men aldrig besökt australien, vilket är en dröm.
Tänker precis som du, bila runt, tryter de i kassan så hoppar man in på något jobb på vägen.

Åkte till san diego själv o var aupair. tänkte först boka resa själv o så löser de sig, (vilket de ofta gör)
bor man på hostels så hittar man alltid häriga människor att resa vidare med. Men som sagt vore gött som du skrev att starta ihop, sen kanske man är inne på samma spår och då är de ju bara att fortsätta äventyret tillsammans :)

Kristine Gustavsson på facebook :)
Av Molle91
23 aug. 2015 20:48
Tjena! 24åring från Eksjö som drar till Melbourne själv, åker 19 oktober från Arlanda. Planen är att bo en vecka på hostel för att fixa medicare, simkort, tax file number mm och sen hitta farmjobb med antingen djur eller fruktplock. Jag gillar natur och äventyr och hakar på allt som verkar kul. Jag har körkort och har tillbringat flera nätter sovandes i min lilla Renault clio 😋 hör av dej om du kommer vara i krokarna å vill hitta på nått😊 Malin Norling på FB