Flytta till Malaga som Ensamstående mamma

21 aug. 2016 22:33
Visningar: 1476
Drömmer om att flytta till värmen med min dotter på 1år. Är legitimerad tandhygienist. Någon ensamstående som vågat sig på en utlandsflytt med småbarn??
Tänker på hur man får det att gå ihop med jobb och barnomsorg som ensamstående i spanien.
20 sep. 2016 01:35
Citerat från Sunshine85:
Drömmer om att flytta till värmen med min dotter på 1år. Är legitimerad tandhygienist. Någon ensamstående som vågat sig på en utlandsflytt med småbarn??
Tänker på hur man får det att gå ihop med jobb och barnomsorg som ensamstående i spanien.
Hej!
Hur går det för dig? Jag ska ner ett tag med min dotter i november
Hör gärna av dig! :)
22 sep. 2016 13:07
Det går sådär, söker jobb. Vill inte flytta utan först hittat jobb där. Hur gör du?
29 sep. 2016 01:04
Citerat från Sunshine85:
Det går sådär, söker jobb. Vill inte flytta utan först hittat jobb där. Hur gör du?
Okej, ett tips ifall du är intresserad av att plugga är ju att ta en distansutbildning. Det är så jag kommer klara mig ett par månader fram iaf.
Skulle du vilja jobba hemifrån så har jag en kontakt du kan kolla med. Maila mig gärna isf (Logga in för att se e-postadress)
:)
29 sep. 2016 01:05
Sen finns det även en del svenska tandläkare där som kanske är i behov av en tandhygienist? :)
2 nov. 2016 08:45
Citerat från Sunshine85:
Drömmer om att flytta till värmen med min dotter på 1år. Är legitimerad tandhygienist. Någon ensamstående som vågat sig på en utlandsflytt med småbarn??
Tänker på hur man får det att gå ihop med jobb och barnomsorg som ensamstående i spanien.
Jag ska flytta oxå men kommer bo i Santiago de la Ribera . Inte än utan inom 3 års period.
Kan du spanska? Om inte så är detta ett måste.
Alicante och Torrevieja är ju lätt att få jobb om du är tandhygenist då många ifrån sverige bor där.
Kommer själv att plugga spanska nu och får jobb inom min bransch.
I staden Murcia så har dom många spanska kurser så där har du en bra skola .

Lycka till