Flytta till London?

1 jan. 2011 22:03
Visningar: 553
Någon gång under juli/augusti 2011 har jag tänkt flytta till London och då skulle jag gärna vilja ha någon att åka tillsammans med alternativt även att dela boende med. Om det är någon mer som har liknande planer, hör gärna av er!
18 jan. 2011 22:38
jag vill flytta dit augusti/september och vill gärna dela boende med nån. Men jag måste först få tag på ett jobb, och jag vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga å de måste jag lösa först.

MVH Liz
19 jan. 2011 10:08
Det är vanligast att man först åker dit, skaffar boende och sen fixar jobb eftersom det tydligen är svårt att få jobb utan boende. Generellt har jag hört att det är enkelt att få ett jobb när man väl är på plats :)
Av Emz
21 feb. 2011 13:31
Precis som du sæger, Charlies, så ær det bæsta faktiskt att skaffa sig en lægenhet først och sedan søka jobb på plats, då de flesta arbetsgivare kræver att man har en engelsk adress.
Jag hade besøk från en svensk væn nu i helgen, som har bott i London i snart tre år, och hon berættade detta før mig. Hon sa æven att det oftast inte ær några svårigheter att få jobb, æven fast man inte har någon vidare utbildning eller vældigt bra engelska.

Så, mitt tips till er ær att faktiskt skaffa sig ett stælle att bo på (www.londonsvenskar.se ska tydligen vara bra enligt min væn, dock ær sidan under uppbyggning just nu), dærefter hoppa på ett Ryan Air-plan och så gå runt med dina utskrivna engelska CV:n och søka på plats.

That's what I'm gonna do, iallafall. Men det blir inte førræn i slutet av maj/børjan av juni.

Ses vi i London, folkens?