Flyhi Varning!

Av Xerus
12 mars 2014 11:29
Visningar: 6420
Sökte på Momondo efter en flygbiljett, hittade denna på sajt som heter flyhi.se ( UAB interneto partner Vilnius) flygbiljetten var avsevärt billigare hos dem än de andra resebyråerna, så det lät lockande att boka, du knappar in ditt bankkortsnummer och efter stund meddelas att bokningen inte går igenom, provar igen! därför det är absolut inget fel på mitt kort, samma visa igen, men de tar ut en avgift på kortet varje gång på 120:- ( då fungerar det)trots att de inte kan genomföra köpet, mycket oseriöst.
Av Xerus
12 mars 2014 13:42
Ok! men tråden var gammal
14 okt. 2014 10:03
Hej alla som läser det här, tänkte bara säga att jag skulle absolut inte någonsin i evigheten boka med Flyhi igen.

Vi köpte biljetter för sträckan Kunming (Kina) - Hong Kong - Tokyo - Hong Kong - Kunming i december förra året (hela resan var föreslagen och bokad genom Flyhi) men kom aldrig så långt. Hong Kong Express som vi skulle åka båda vägarna med lät oss inte gå på planet i Hong Kong för att vi när vi nådde gaten i Hong Kong (efter att ha sprungit från planet och trots att det landade förtidigt) inte hade tillräckligt med tid. Hong Kong Express är tydliga med på sin hemsida att för att flyga med dem så måste man ha åtminstone 180 minuter mellan transfer. Vi hade knappt en timma. Vi var tvungna att köpa nya biljetter för att nå vår destination och komma hem tillbaka till Kunming igen.

Flyhi hävdar att de inte har gjort något fel (inte Hong Kong Express heller för den delen) men vägrar ersätta oss för varken biljetterna som vi inte kunde använda eller de nya biljetterna som vi var tvungna att köpa igen. Nu har det dessutom slutat svara vilket har gjort att jag har tröttnat, och som min enda hämnd får tapetsera den här historien över hela nätet.

Läs hela historien här: http://motkina.se/forum/resa-i-kina-1/hong-kong-express/ . KÖP ALLTSÅ ALDRIG EN BILJETT VIA DET LITAUISKA (LÅT INTE .SE LURA DIG) BLUFFFÖRETAGET FLYHI!!!!!!!!!!!!!