Flygresor

Av Toiva91
24 aug. 2016 16:10
Visningar: 89
Vi är ett gäng som ska åka över till USA i Maj! Vi ska åka Göteborg-New York- Springfield(MS)-Miami-Göteborg! Vilken sida är bäst/billigast om man vill boka alla resor på samma sida?
Av Birgere
24 aug. 2016 16:48
Jag hade börjat med google flights o momondo.
Kan ev vara klokt att köpa inrikes biljetterna i USA separat.
24 aug. 2016 16:54
Som Birgere skriver är det nog billigast/bäst/lättast att boka resan Sverige-USA USA-Sverige och sen separat/a inrikes, då är det dessutom inga problem att boka direkt hos flygbolagen.

MrJet.se har vi annars använt ett par gånger för lite udda upplägg.
Av Hawaii
24 aug. 2016 18:40
Springfield är ett ganska vanligt namn i många olika delstater. Se till att du bokar till "rätt" Springfield. Du nämnde att ni ska till Springfield i Mississippi (MS). Jag undrar om du menar Springfield i Missouri (MO)?
Av Toiva91
24 aug. 2016 19:42
Missouri är det vi ska till! Är det krångligt att boka det separat? Tack för svaren! :)
Av Hawaii
24 aug. 2016 20:49
Ja, jag misstänkte det. Springfield, MO, är nog den mest "kända" av de olika Springfields som existerar. Kan vara bra att veta att IATA trebokstavs kod är SGF. Ska ni göra uppehåll i NYC? Jag kollade lite och vad jag kan se finns det inga nonstop flights från New York till SGF. American Airlines, Delta Air Lines och United Airlines samtliga flyger till SGF. men det är byte på lite olika platser; Chicago (ORD), Atlanta (ATL), Charlotte, NC (CLT) och Dallas (DFW) t.ex. Allra smidigast är säkert att boka en multi city trip för hela resan. Köper du en separat biljett från t.ex. New York till SGF blir det dyrt. Vilket flygbolag över Atlanten har du tänkt dig?