Flygpoolen Varning!!!

18 sep. 2017 14:56
Visningar: 2386
Hej!
Är det någon mer som har dålig erfarenhet av Flygpoolen.
Jag köpte biljett från dom men jag fick ingen bokingsbekräftelse eller biljetter men dom hade mage att ta betalt
När man ringer till dom finns det ingen ordentlig kundtjäns dvs ingen fysiksperson utan bara en telefonsvarare som hänvisar till en mailadress.Känns som dom gömmer sig för att dom rädda för klagomål.Mailar man dom svarar dom inte.
Jag har polisanmält dom!
Vill varna andra för detta bolag så de slipper gå på samma nit som jag.
18 sep. 2017 15:25
Skriv in Flygpoolen i sökrutan ovanför här på RG. Tyvärr inte så många med positiva upplevelser.
Av Birgere
18 sep. 2017 17:42
Dom har förvånansvärt bra betyg på TrustPilot och dom som klagar, klagar just på kundservicen och att det tar lång tid att få biljetterna.
Verkar även som om kundservicen sitter i Baltikum.

Så länge dom inte begått något brott så tror jag inte en polisanmälan hjälper.
Testa att kontakta dom på engelska via FaceBook, kanske går bättre
19 sep. 2017 14:56 (redigerad)
Hej Solskensresor! Det var tråkigt att höra om dina negativa erfarenheter vid ditt köp hos oss. Det är svårt att se var vi har felat när jag inte vet exakt vilken bokning det gäller. När man bokar hos oss så genomför man först själva bokningsprocessen och kommer till en bokningsbekräftelsesida som innehåller alla uppgifter inkl bokningsnummer. Vi skickar också i detta steg ut ett email med alla bokningsdetaljer. Först när själva bokningen är genomförd kommer man till betalsidan och kan där betala för resan. Det är mycket viktigt att man skriver korrekt epostadress eftersom vi skickar bokningsbekräftelse, kvitto och flygbiljetter dit. Man kan alltid logga in på sin bokning och kontakta kundtjänst på sidan client.flygpoolen.se men då är det ju viktigt att man har sparat bokningsnumret som man fått före betalning. Flygpoolen förmedlar många biljetter och till låga priser varför kundtjänsten främst är webbaserad då merparten av våra resenärer bokar själva via nätet. Vi har 20 anställda i Stockholm och 18 man på vår call center i Riga. Vår omsättning är 2.5 miljarder SEK per år. Om du mot förmodan inte kan hitta din biljett vänligen skicka ett mail till oss med resenärens namn så fixar vi fram din bokning, du hittar kontaktuppgifter på www.flygpoolen.se/kontakt. Mvh Andreas