Flygbolaget har ändrat resmål utan att informera

Av Johan_w
8 sep. 2020 17:42
Visningar: 187
Hej!
Har råkat ut för en intressant grej.
Bokade flygresa tidigare i Februari Arlanda-New Orleans via resebyrå (Airngo / ticket) med SAS som flygbolag.
Fick bokningsnummer och allt såg bra ut.
Flyget skulle gå Arlanda-Chicago-New Orleans med samma retur.

För någon vecka sedan så kollade jag status på resan och fick se att jag nu hade följande resa.
Arlanda-Köpenhamn->New York ut och Chicago->Köpenhamn->Arlanda hem en vecka senare.

Ingen har informerat mig utan jag upptäckte det via checkmytrip (som innan visade New Orleans som slutmå men nu New Yorkl).

Kollar med SAS och dom säger att resebyrån ändrade resan i Augusti, resebyrån (Airngo) hänvisar till flygbolaget och frågar bara om jag vill avboka resan, känslan då är att man inte kommer få några pengar tillbaka vilket jag borde eftersom det inte är resan jag betalt för som jag nu har?.
Airngo säger att jag ev får tillbaka skatter och avgifter minus deras andel om jag avbeställer.

Beställde inte till avbeställningskydd och kommer själklart inte åka på resan men om jag ska åka eller inte hör egentligen inte till saken, någon har gjort fel och det är inte jag.

Hur skulle ni agerat, vill ju få återbetalning med hänvisning till att dom inte levererat det jag betalt för så att säga.
Av Birgere
10 sep. 2020 11:41
Det var bland det dummaste jag läst 😁
Det är resebyrån som är din avtalspartner och spontant vad jag skulle kunna tänka mig har hänt är att sträckorna till/från New Orleans har bokats om under ett annat bokningsnummer...med allt vad det nu betyder när det kommer till bagage, incheckning och förseningar.
Kontakta Airngo igen, du ska absolut INTE initiera en avbokning av en resa du inte bokat utan detta ska resebyrån reda ut.