Flygbokning

Av Appas
28 sep. 2016 11:18
Visningar: 297
Hej! Vi ska boka en T&R till Krabi från gbg med mellanlandning i Bangkok. Men på hemresan vill vi stanna i Bangkok några dagar innan hemresan. Ska man boka turresan för sig då? o hemresan för sig?

Med vänlig hälsning Åsa
Av Appas
28 sep. 2016 12:21
Ok tack kan man göra det överallt, tänkte boka via momondo?
Av Bibby
28 sep. 2016 13:21
Nej, du kan inte boka nåt alls via Momondo, det är bara en sökmotor.
Rekar att du bokar direkt via flygbolaget, säkrare och oftast billigare. Kanske inte när det gäller Thai dock.
Ett annat sätt du kan lösa ditt stopp på är att boka en resa som inkluderar en "Stopover".
28 sep. 2016 13:24
Citerat från Appas:
Ok tack kan man göra det överallt, tänkte boka via momondo?
Boka den resa som är billigast, om du bokar sista flyget separat tycker jag inte spelar någon roll eftersom du inte behöver passa någon anslutning.

Det går ju som du vet inte att boka flyg hos Momondo, det är en prisjämförelsesida som skickar dig vidare till andra sidor där du sen bokar, ibland finns priset kvar, ibland inte. Vissa sidor är okej, andra skulle jag själv aldrig boka hos.

Själv väljer vi i regel att boka direkt hos flygbolagen, sällan mycket dyrare, ibland billigare men alltid bättre och säkrare att slippa mellanhänder. Momondo och många andra sidor är däremot bra just för att hitta resan man vill ha.
Av Appas
28 sep. 2016 13:37
Tack för svaren,, vet ju att man inte kan boka via Momondo såklart, blev lite fel där..tänker att det måste va smidigast att boka till Bangkok bara, billigast möjliga o inrikes för sig. Ska kolla på flygbolagens hemsida faktiskt, bra tips!!
Av Appas
28 sep. 2016 13:38
Finnair lr Lufthansa tänkte jag, andra förslag??
Av Bibby
28 sep. 2016 13:42
Citerat från Appas:
Finnair lr Lufthansa tänkte jag, andra förslag??
KLM/AF, Austrian, Swiss, BA eller ME-bolagen. Finns många att kolla. Kan du ställa in i Momondo.
28 sep. 2016 19:34
Med Finnair kan ni välja att flyga till Krabi med mellanlandning i Helsingfors och sedan hem från Bangkok via Helsingfors. Då behöver ni bara boka inrikesbiljett från Krabi till BKK. Dessutom kommer ni "direkt" till Krabi.

Nackdelen med Finnair är ju att de flyger hem på morgonen från BKK. Blir en hel semesterdag på planet istället för på natten som med många andra bolag.
Av Appas
28 sep. 2016 19:50
Kollade på det alternativet nu m Olsson o det var ju jättedyrt o gick inte att boka hela vägen från Göteborg...lr finns det nån annan sökmotor som är bra? Kollade dock på Finnairs egen sida
29 sep. 2016 17:16
Vet inte vilka datum ni tänkt resa, men när jag kollar datum i exempelvis februari på Finnairs hemsida så går det att boka GOT-KBV och BKK-GOT, har kollat på 1/2 - 22/2. Kostar visserligen 7264:-, men helt klart ett snabbt och smidigt alternativ.

Annars verkar British Airways vara ett OK alternativ om ni vill flyga till BKK, dock via London men kort transfer. Kostar ca 5350:- på samma datum.
Av Appas
4 okt. 2016 09:12
Det var ju ok pris, ska se om jag lyckas hitta det!!
Av Appas
4 okt. 2016 09:15
Det är ju med 2 mellanlandningar fast det står i texten att det kör direkt ,märkligt