FLYGA till GaziPasa( utanför ALANYA ) , verklighet ????

5 mars 2010 10:15
Visningar: 7672
Om det är ngn som vet ngt OM detta , vg ge mig tips på hur jag kan boka detta...
Via Tyskland säger ngn , men jag har ej funnit ut hur ?
Tänk få bara 30 min transfer .....från GaziPasa till Alanya.
Är svenska chartern på G flyga hit ..............................................................????
5 mars 2010 12:22
Tror att det där blir svårt. Kan aldrig tänka mig att svenska chartern kommer att starta dit. Har just kollat Turkish Airlines med test från dom stora Istanbul flygplatserna och vad som erbjuds för flighter då. Gazipasa fanns inte att välja. Det närmaste val jag kan komma, fast det är säkert inte rätt alls, är något som heter Gaziantep. Möjligen kan medlem 'Turkishairlines' hjälpa till. Har själv haft lite kontakt. Jag tipsar honom om din fråga och kanske han vet mer och kan ge något svar.
5 mars 2010 16:31
Ser med spänning fram emot det svaret .....samt andra.
Hoppas verkligen detta blir verklighet , landa där ....wow
5 mars 2010 16:50
Ett problem för charterföretagen från Sverige är att flygplatsen inte räcker till för den typen av flygplan som behövs på denna medeldistans-sträckan.
Turkish Airlines planerar inte f.n. att flyga dit.
6 mars 2010 13:32
Det här med flyg till Gazipasa hörde jag redan 1996 när jag jobbade i Alanya men vad jag vet inget som komit igång än...
27 mars 2010 21:09
Väntar också med spänning och snart är det äntligen dags. Besökte åkern första gången 1996 när man plogade för att kunna bygga landningsbanan. Träffade flygplatschefen i juli 2009 strax innan den första internationella flighten landade 2009-07-13. Landningsbanan är i kortaste laget, men klarar flygplan av A319 storlek. Enligt turkisk media skall första charterflygningen från Tyskland ske 2010-05-22. http://www.hurriyetdailynews.com/n.php?n=0317134255737-2010-03-17
16 juni 2010 22:14
Idag har en privatjet, Cessna N510SA, från Beirut landat på den nya flygplatsen. Planet tog med sig två passagerare tillbaka till Beirut. Tull- och passkontroll är i funktion. Flygplatsen är numera även klassad CAT III och större plan beräknas kunna landa utan problem.
11 juli 2010 11:30
Nu är det klart! BoraJet flyger reguljärt mellan Istanbul/Sabiha Gökcen (SAW) och Alanya/Gazipasa (GZP). Bokningsbart idag för avresa t.ex. imorgon. Enkelresa från ca SEK500:-. BoraJet ska enligt info även flyga mellan Alanya/Gazipasa (GZP) och Nevsehir/Kapadokya (NAV). Snart kommer även utrikeslinjerna och chartern.
11 juli 2010 12:14
Wow , det händer verkligen saker med flyget till Gazipasa !!!
Ska ta boka nu & provflyga från Istanbul . Undrar när VING ,
Apollo etc kommer annonsera de landar där ...
Av Eddshi
16 mars 2011 12:11
Det senaste i denna debatt är att man från månads skiftet April-Maj 2011 kan flyga ifrån Amsterdam direkt till Gazipasa. Man får kombinera detta med en flight mellan Sverige ( ev Danmark) till Amsterdam. Cimber flyger billigt till Amsterdam och ifrån Amsterdam är det en researrangör som heter Neckermann, www.neckermann.nl

Det lär nog dröja något år till innan det blir charter till Gazipasa!
16 mars 2011 17:04
Va kul höra ngt i denna frågan igen !!! Min väninna i Amsterdam lär bli glad, så tipsa henne kolla upp detta..Är flygplatsen ÖPPEN just nu ? Ngn säger den är STÄNGD i brist på resenärer ....DET vore ju en katastrof , som VI alla väntar / VÄNTAT på detta ....landa i GP.
Av Eddshi
27 aug. 2011 20:08
Jodå den är öppen. Men vad jag vet så kan man bara boka genom Neckermann i Holland. Och flyga ifrån Amsterdam till Alanya! Har kollat med några vänner som jag har inom fastighets branschen och dom brukar ha klart för sig! Men kolla Neckermann (www.neckermann.nl) så hittar du nog vad du söker! Lycka till!
Av Eddshi
18 sep. 2011 16:56
Det verkar ju lovande! Skulle vara underbart att slippa 2 timmar och ibland mer i en buss ifrån Antalya!
Av Anteno
6 feb. 2012 11:29
Nu har jag hittat att det går flyg från Kastrup 3 gånger i veckan till Gazipaza.

Helt otroligt att inga flyg går från Sverige, här finns ju ännu större reseunderlag.

Håppas att något bolag i Sverige tänker om. Vore bra att slippa 3 tim buss från Antalya.
8 okt. 2012 09:29
från och med nästa år börjar både apollo och ving flyga dit. Man kan boka redan idag!

Ha det!