Flyga Norwegian till Fort Lauderdale

Av Veken
31 aug. 2016 20:38
Visningar: 1912
Har alltid bokat med SAS eller Luft Hansa då vi åkt till Florida men funderade på att testa Norwegian för att slippa byten och komma direkt från Stockholm.
Funderar hur standarden är i deras långflygningar, samt hur är maten och dryck som man betalar extra för?
Har dom samma sorts underhållning som ovan nämnda bolag, såsom skärm med filmer mm

Tack för svar!
31 aug. 2016 22:10
Flugit med dem till Californien, Härligt plan och underhållning men kass mat. Jag tar med mig egen när jag åker till Vegas om 3 veckor. Är man tidig så är det fint att kunna boka nödutgångsplats så man kan sträcka på benen. Värt pengarna mer än maten.
31 aug. 2016 23:46
Åker på lördag till Fort L med dem. Har åkt dit med dem många gånger nu. Vi har inte haft några förseningar, planen är nya och helt ok. Maten är sådär... utom nu i maj då den faktiskt var god! Eftersom man åker hem så sent på kvällen så kan man äta en middag innan istället. Om man är i god tid på flygplatsen så hinner man äta gott på Chili´s! En annan fördel förutom direktflyg är att incheckning när man ska hem går snabbt, och säkerhetskollen likaså. Underhållningen är bra, mycket att välja på.
Av Veken
1 sep. 2016 16:54
Tack för era svar! Det låter ju som ett bra alternativ att testa norwegian till våren då vi ska till Florida.
1 sep. 2016 19:56
Citerat från Veken:
Tack för era svar! Det låter ju som ett bra alternativ att testa norwegian till våren då vi ska till Florida.
Boka i tid så ni kan välja nödutgångssäte, det är ju rea just nu, finns i Mars för 3000:- och i Maj för 3500:- medans april redan kostade 4500:-. Handbaggage räcker ju dit för behövs ju bara shorts å t-shirt..........
3 sep. 2016 19:49
Jag har åkt med Norwegian till USA ett flertal gånger och de har kommit att bli mitt första val vid långflygningar. Har åkt till USA med ett flertal andra bolag som Lufthansa, United Airlines, British Airways och American Airlines och ingen erbjuder samma bekvämlighet och underhållning som Norwegian. Det enda flygbolaget som jag har varit nöjd med till USA förutom Norwegian är SAS!

En stor fördel är att det är direktflyg (det var United också och jag åker ALDRIG med dem igen) och flygplanet är stort, med UA kändes det som att vara pressad i en sardinburk och alla klagade (Boeing 757-200). Norwegian har generöst med benutrymme och den bästa inflight-underhållningen. Har åkt flera Dreamliners, bl.a. Qatar Airways och Norwegians utbud av filmer och serier slår alla andra flygbolag.

Rekommenderar dock inte att betala extra för mat! Man får hälften så lite mat som hos andra flygbolag och den är oftast inte god. För en tredjedel av priset kan du köpa en god måltid från Ica att ta med!
Av Birgere
3 sep. 2016 22:18
Citerat från Newyorkchic:
En stor fördel är att det är direktflyg (det var United också och jag åker ALDRIG med dem igen) och flygplanet är stort, med UA kändes det som att vara pressad i en sardinburk och alla klagade (Boeing 757-200).
Haha, välkommen i klubben "Vi som hatar Boing 757"
http://www.reseguiden.se/forum/diskussioner/flygbolag-46964
4 sep. 2016 05:51
Har just landat i Fort L. Kändes lite osäkert att vi skulle komma iväg med orkanen som härjar, men det gick bra. Inte en minut sent, utan punktligt! Men när vi landat, herregud vilken tid och vad omständigt allt blivit. Trots kioskerna så var det sjuka väntetider, det tog oss nästan 2 timmar att komma ut! Maten var sådär, men vi åt på Arlanda innan. Mycket filmer och serier att titta på.
10 sep. 2016 16:56
Har flugit med Norwegian till FLL (Fort Lauderdale International Airport) ett flertal gånger.
Har fungerat klockrent varje gång!
Vad det gäller maten så har det vid samtliga gånger varit helt vanlig flygplansmat, varken mer eller mindre. Men en av gångerna var det faktiskt bland det godaste jag ätit på ett plan. Så även maten är helt ok.

Om några veckor blir det att testa SAS nya direktflyg mellan CPH och MIA. Skall bli spännande att se hur de är på denna rutten jämfört med Norwegians rutt till FLL!