Flyg mellan öarna?

Av Mirre81
1 jan. 2013 17:48
Visningar: 397
Jag har lite smått börjat planera en resa till västindien och de öar jag tänkt besöka är Curacao och Tobago. Har tänk börja med Curacao och spendera 1 vecka där sedan ta mig vidare till Tobago. Hur är det med flyg mellan dessa öar? Hur ofta går de och vad kan jag boka till bra priser?
Jag tar gärna emot tips på bra boende på båda ställena, har kollat runt lite och hittat några bed and breakfast till rimliga priser och som fått bra kritik. Men tacksam för fler tips. Jag åker ensam, vad får man inte missa på respektive öar och finns det något man ska undvika? Tack på förhand!
2 jan. 2013 13:45
LIAT flyger mellan Curacao och Trinidad (flyget mellan Tobago och Trinidad går snabbt och är billigt), vet inte hur ofta men i alla fall några gånger i veckan. Lättast att boka direkt på hemsidan, det är nog billigare ju tidigare du bokar.

Kan verkligen rekommendera Bananaquit på Tobago. Det allra bästa är att ha hyrbil för bussarna går inte så ofta och är inte pålitliga. Jag hade dock ingen bil och kunde gå till den fina palmstranden Pigeon Point, tog buss till en annan strand också.

På Curacao bodde jag på Coral View Apartments, som ligger i Westpunt, en bra bit från Willemstad, men jag var ute efter nåt billigt. Det var bra, men hade lite problem med myggor på rummet vissa nätter.
Här är det också bra med bil för bussen går inte så ofta. Knip Bay i närheten av Westpunt hade en fin strand med kristallklart vatten.