Florida, oktober-november

3 okt. 2017 21:01
Visningar: 824
Hej!
Min sambo och jag ska åka med våra två barn, 3 och 6 år, till Florida nu i slutet av oktober, början av november. Vi blir borta i 12 dagar, varav vi kommer att bo i Tampa i 6 nätter, eftersom min sambo ska på en konferens där.

Jag och barnen behöver tips på sysselsättning i Tampa med omnejd under dessa dagar. Vi vill gärna besöka någon fin strand, och har hört att Clearwater Beach ska vara fint. Är det svårt att hitta och köra dit från centrala Tampa?
Vi har planer på att hyra bil, men har inte bestämt om vi ska ha den under hela vår vistelse.
Jag skulle också vilja ha tips på bra shopping i området.

När konferensen är över tänkte vi bila söderut längs västkusten i några dagar, och vill ha tips på bra och prisvärda ställen att övernatta. Vi vill gärna ner en snabbis till Everglades, har ni några tips på utflyktsställen där?

Sen tänker vi oss att åka över till östkusten, upp till Orlando, där vi har tänkt oss en dag på Magic Kingdom, en vilodag och en dag på Kennedy Space center, innan det är dags att åka tillbaka mot Tampa igen. Som ni hör, vi vill hinna med mycket på få dagar! Därför vill vi ha era bästa tips, så vi inte slösar vår dyrbara tid. Vad måste vi se? Var kan vi bo, utan att ruinera oss?

Tar tacksamt emot alla tips vi kan få!
Av Daytona
4 okt. 2017 08:38 (redigerad)
Varför inte ta Kennedy Space Center på vägen upp från Everglades, och sedan kroka över till Orlando och avsluta där innan hemresa?

Outrigger Resort i Fort Myers Beach kanske passar? Vi har inte bott där ännu, men ska tillbringa några nätter där under julen.

I Tampa kanske Legoland skulle passa era barn? Kolla på nätet efter rabattkuponger.
4 okt. 2017 10:40
Det verkar bli väldigt mkt bilkörning med en 3-åring och en 6-åring.
Mellan Tampa och Clearwater Beach tar det kanske 30 minuter. Enkelt att hitta, ännu enklare med gps.
Ni har Busch Gardens bara kort sträcka norr om Tampa, lär passa barnen alldeles utmärkt.
Varför inte köra direkt till Orlando efter konferensen och stanna där istället för att fara Florida runt ? Tar ca en timme att köra till Kennedy Space center,. Shopping finns det mkt av i Orlando. Finns för övrigt många trådar om Florida och Orlando. Ni åker på en bra tid då det är lågsäsong i Florida. Hyr ett hus i Orlando med pool eller poolområde till en relativt billig peng.
4 okt. 2017 15:26
Ta en titt på nöjesparken Bush Gardens i Tampa. Den har en djurpark och berg-och-dalbanor mm. För endast lite mer pengar kan man köpa en kombinationsbiljett som även är giltig för Sea World i Orlando.

Den här sidan har information om var man kan parkera om man vill gå till stranden i området St. Pete/Clearwater. JAg gillar stränderna i området. Ofta kan det vara lite trängt på stranden precis där man kan parkera, men om man går 100m ner längs stranden är det lättare att få lite strand för sig själv. Mina svärföräldrar har en lägenhet på Madeira beach, så det är där jag brukar vara, men stränderna är fina i hela området.
Om Ni har GPS (eller cachar en karta i google maps) så är det inte svårt att hitta. Rush hour i Tampa kan vara lite jobbigt dock.

http://www.visitstpeteclearwater.com/article/beach-parking-find-your-spot-sand
5 okt. 2017 16:28
Det finns massor att göra i Tampa med barn, prova att ta med dem till någon av parkerna i Down Town Tampa, de har lekplatser och vissa har små små fontäner för barn som de kan springa igenom och försöka fånga vattnet som sprutar upp ur små hål.

Clearwater Beach ska ni absolut till tycker jag, lätt att hitta dit från Tampa det är skyltat hela vägen har jag för mig. Vill ni ha en lite lugnare mindre strand så kör vänster i rondellen när ni kommer ut, följ sen bara vägen till IHOP, där finns en liten del av stranden som är lugn. Det kan vara en båtar där på helgen men annars är det lugnt. Men stora stranden är jättefin. Det finns ett piratskepp ni kan åka ut med på havet och massor av olika båtar för delfinspaning.
Om ni åker dit så ta en tur till Clearwater Marine Aquarium, där ni kan hälsa på Winter, delfinen från filmen om henne.

Outlets finns i Ellenton och Tampa Premium Outlets, Grand Cypress. Ska ni köpa (barn)kläder så gå med i butikernas klubbar, då får ni väldigt bra rabatter tex, Carters, Oshkosh, Gap mm mm. Carters har ofta 50%. Ha dem på mail och visa i kassan bara.

Orlando har också en bra outlet, och om ni ska till Mallet i Orlando så prova Crayola experience, kul för barnen.