Florida med småbarnsfamilj

Av Peson79
12 nov. 2016 12:10
Visningar: 470
Hej,
Får först be om ursäkt, är säker på att denna fråga redan är ställd både en och två gånger tidigare. Vill bara vara säker på svaret!

Jag planerar att överraska tjejen med Florida-resa i feb. eller mars...eller ev. April. Någonstans där i alla fall.
Vi har två små barn som då kommer att vara 4,5 år och 11-13 månader. Längden tänkte jag 2-2,5v. Eventuellt bjuder jag även med svärföräldrarna.

Så, ni som har gjort liknande resa. Vad rekommenderar ni för boende och vart? Vad rekommenderar ni för aktiviteter?
Givet på resan är så klart Disney World och ev. Sea World. Miami vill givetvis ocskå se, är det där man ska bo eller ska man bo mitt mellan Orlando och Miami? Vi räknar ju med bilåkande men det får ju inte blir att vi spenderar mer tid i bilen än på att ha kul
Everglades är också intressant, i alla fall för mig :)

Så, hit me! Vad har ni för tips och rekommendationer?

Tack på förhand!
12 nov. 2016 12:26
Då ska ni absolut bo i Orlando/Kissimmee och i Miami Beach, att bo mitt emellan och "pendla" är ingen bra lösning.
Optimalt blir om ni flyger till ena staden och hem från den andra.
Everglades gör ni som en eller flera utfärder från Miami Beach.
Av Daquiri
12 nov. 2016 12:52
Med så små barn får man ut ganska lite av Disney World. Jag skulle lagt energin på enbart Magic Kingdom och hoppat det andra Disneyparkerna. Mycket av tiden på Disney World går till att köa så använd ert fastpass genom att läsa på mycket innan ni kommer dit och boka det innan. SeaWorld är något lugnare. Bor man på hotell i närheten av parkerna som t ex Kissimmee har ni gratisbussar dit.
Av Birgere
12 nov. 2016 14:11
Vilken härlig present!
Ni ska definitivt bo i ett hus eller lägenhet både i Orlando och på Östkusten. 4,5-åringen kommer att älska Magic Kingdom, Animal Kingdom, SeaWorld och varför inte även Legoland. Det finns massor skrivet på forumet om Orlando, Miami, parker och boende.
Då du verkar ha lite möjlighet till flexibilitet i tiden så bör du tänka noga när ni åker. Det är högsäsong i Florida under våren men kan ni pricka in första halvan i Februari eller månadsskiftet Mars/April (sen påsk i år) så är det lite lugnare om ni inte tom kan vänta tills i maj.