Florida med barn

Av Linnlia
8 feb. 2008 14:08
Visningar: 15930
Vi är en familj 2 vuxna, 2 barn (6 och 8) som tänker åka till Florida April 2009. Vi ska resa ca. 4-5 veckor och planerar att resa Miami - Key West - Tampa - Orlando - Miami. Eventuellt vill vi ta en kryssning till Bahamas. är det någon som vet vad det kostar, hur många dagar en kryssning är? Måste man boka i förväg eller kan man göra det på plats? Har läst om endagskryssningar men det låter lite för kort.

Vi har massor med frågor men är tacksam för all information angående boende, aktiviteter, hyra bil etc.
8 feb. 2008 14:47
Hej,
jag åker dit nu i Juni 08 och kan höra av mig när jag kommer hem om vi bott särskilt bra någonstans, gjort något särskilt kul osv.
Kryssningar hittar du på http://www.royalcaribbean.se/ Olika längd och olika avreseorter. Har aldrig kryssat där så mer vet jag inte. Vet att Swanson's säljer kryssningar med royal C.

I orlando är det fördelaktigt att boka hotel med/inkusive biljetter till nöjesparkerna. te x kolla in
http://www.universalorlando.com/ och "vacation package".
Vi bokade Fairfield Inn & Suites Orlando International Drive för 3 nätter, totalt 212 dollar för boendet. Det är billigt med hotell i Orlando.

I Fort myers bor vi på dolphin inn ca 500:-/natt och i Fort lauderdale på cocobelle resort ca 500:-/natt

Jag kollar alltid in www.tripadvisor.com när jag letar hotell. Där har andra resenärer tyckt till om boendet. Har på så vis hittat och bott på fantastiska ställen runt om i världen.

Bilhyra kommer jag antagligen boka via www.ebilhyra.se Får se om det blir bra eller inte....men runt 1800:- för en 4d chevrolet cobalt i 9 dagar verkar vara ett bra pris ännu så länge.

MBH/Resepiraterna
8 feb. 2008 22:01
Vi åker till Florida för 4:e gången till midsommar! ´Har åkt på en Bahamaskryssning en gån för att antal år sen,bara en dagstur men det var helt ok! Då reste vi med Ving o bokade kryssningen via dem, nu är det reguljärt som gäller. Vi ska resa runt under drygt 3 veckor,har bokat en hel villa i Orlando,är man många blir det billigare än hotell,(vi är 7 vuxna o ett barn på 5½år). Vi ska bo 9 nätter i Orlando för att hinna med alla parker i lugn o ro,sen blir det västkusten med de finare stränderna! 4 nätter på Sanibel Island o sen 9 nätter i Clearwater Beach. hyrbil bokade vi via Holidayauto, tycker de har de bästa priserna iallafall för oss som bokat 8-sätes Van!
Av Linnlia
9 feb. 2008 12:37
Tusen tack för era snabba svar, det upskattas verkligen!
9 feb. 2008 13:33
Hei :-)
Jeg må si meg veldig enig med Drakulla.
Det å bli noen dager i Orlando er så absolutt å anbefalle, særlig med barn på den alderen.
Om dere reiser 4 personer kan vel hotell være bra men man har jo langt mer komfort i radhus eller villa.
Alamo er biluthyrning jeg vil rekomandera.
Jeg har vært flere ganger i Florida og har kontakter når det gjelder uthyrning av bosteder. Kontakta meg gjerne om dere ønsker.
(Logga in för att se e-postadress)

Dere kommer til å få en fantastisk ferie!! :-)

Mvh Tore
Av Poppe
12 feb. 2008 11:35
Vi har varit i Florida flera gånger med våra barn. Vårt favorit hotell i Ft. lauderdale är Lago Mar Resort - ligger på den södra delen av stranden, vilket innebär att det är lugnare coh skönare! Det ligger väldigt nära den hamn där båtarna över till Bahamas går!
Vi har dock aldrig åkt dit!

Vi har även bilat ner till the Keys! Där bodde vi på Dock key, som ligger i mitten av alla öarna ner mot Key West.
På Dock key bodde vi på Hawks Key Resort - Ett fantastiskt mysigt hotell (stort område) med mycket för barnen att göra.
Det finns ett område med delfiner vid stranden på hotellet, där man kan få bada med dem eller bara klappa dem, om man vill . Det kostar förstås pengar. Hur mycket kommer jag inte ihåg. Det finns flera pooler och restauranger och Spa. en av poolerna är en riktig barnpool med ett sjörövarskepp i mitten som sprutar vatten. Lekavdelning, basketplan, minigolf mm. Möjlighet att låna cyklar,småbåtar och kanoter på hotellet. Många fina kanaler att paddla i ,runt omkring husbyggnaderna. man bodde i eget parhus ,två våningar med eget kök och terass, tvättmöjligheter mm. Tror även att de hade DVD på rummet och möjlighet att hyra film i affären på området.

På västkustsidan har vi bott på Sanibel - Sanibel Inn.

På Disney har vi bott på Polynesien Resort - Toppen läge och mycket omtyckt av barnen. Vi ska tillbaks!
Alla Disney hotell är dock bra. man kan även hitta billigar och bra boende i Orlando.
Instämmer med tidigare svarare - gå in på www.tripadvisor.com för att få råd om boende i Florida - Travel Rewievs.
Är som detta reseforum!
Av Familyb
13 feb. 2008 17:52
Hej ! Har varit i Florida 4 ggr och är helt såld! Senast var nu i november, våra barn är 6 & 8 och det var helt perfekt, de har iof varit där förut men nu fick de ju åka fler attraktioner osv. Lägg fler dagar än n tror i Orlando, man behöver varva parkerna med sol,bad och shoppig. Vi har bilat runt i Florida väldigt mycket och jag måste nog säjja att nästa resa (för det blir fler) kommer vi nog uteslutande att lägga på Orlando samt öarna utmed västkusten (kolla gärna in bilderna från Lido så förstår du varför), Har även kryssat till Bahamas 4dagar/3 nätter, det var riktig bra, fint fartyg (NCL) med blandade åldrar. Vi hade inga barn då och vi kommer nog att göra en sån tur igen om ett par år med barnen. Ofta har bolagen "sista-minuten" priser om ni bokar några veckor innan hemifrån, tveka inte att vända er till någon kunnig privatresebyrå, de tar oftast inte ut extrabetalt av kunden utan får betalt av kryssningsbolaget för att de säljer "deras" kryssning. Vi hyr alltid via Holidayautos och får då oftast hyrbil rån Alamo. Fråga på bara..... Hälsningar Family B
3 mars 2008 20:03
Hesan.
När jag läste ditt inlägg trodde jag att det var min man som hade skrivit det för det stämmer helt in på oss. Vi planerar också en Florida resa i April nästa år och barnen är då 6 och 8 år det som skiljer är att vi "bara" tänker vara bort i ca 3 veckor.
Vi, jag och mannen gjorde 1996 en resa genom Florida som vi i princip tänker kopiera till nästa år.
Jag följer med spänning alla tips ni får.
Vi hörs säkert igen.