Florida, kryssning

12 juni 2016 19:13
Visningar: 211
Letar och letar men hittade ingen tråd.

Efter förra höstens road-trip runt Florida hände det som jag aldrg trodde skulle hända: jag föll head over heals in love med Florida, speciellt Key West och Clearwater.

Därför blir det ny resa till hösten med liten road-trip och en inbakad kryssning.

Min fråga är därför gällande kryssningar: åka från Miami eller Fort Lauderdale? Eller Port Canaveral?
Har varit på en 7-dagars runt Hawaii och både jag och sambon älskade konseptet. Vi är runt 40 båda två och älskar god mat och vackra platser.

Hoppas på lite tips!
12 juni 2016 23:35
Spelar väl ingen roll varifrån man åker, det intressanta är väl båten/rederiet och strandhuggen. Jag har bara åkt NCL west caribian och var väldigt nöjd med den, i januari väntar Carnival Conquest 8 nätter med väldigt intressanta stop i easten caribian.. Finns ju ett otroligt utbud även för .begränsad budget.
13 juni 2016 00:48
Ja, jag instämmer. Det spelar väl ingen större roll varifrån fartygen går.. rutt, typ av kryssning, dagar, budget borde vara mer intressant.

Debuterade som kryssare i vintras, Västra Karibien 7 nätter med Celebrity Cruises (Reflection), avgick från Miami.. God mat, superkvalitet på allt, och fina stopp i Cozumel (Mexico), Jamaica o Bahams (för blåsigt att gå iland på Cayman Island..). Kan tänka mig åka igen, men kanske annan rutt då..