Florida flygbiljett

Av Camtoi
15 nov. 2015 18:29
Visningar: 330
Hej
Vi är en familj på 5 som skall flyga till Florida hösten 16. Vi skall besöka Orlando och Miami under 2 veckor. Dem har i dagarna börjat släppa flygbiljetterna men jisses vilken djungel. Hittat British Airways för 75000 en väg (???) och sen Norwegian som är betydligt billigare.
Nu till min fråga: skall vi ha is i magen och vänta ett par månader att boka eller är det någon som har något bra tips?
Ps tack för många bra tips här på sidan.
Av Bibby
15 nov. 2015 18:43
Oj, ja det var dyrt.

Jag hade väntat på några erbjudanden, de duggar tätt tycker jag.
Av Birgere
15 nov. 2015 19:18
Ingen vits att titta förrän 330 dagar innan hemresedagen då biljetterna i allmänhet släpps.
Av Camtoi
15 nov. 2015 19:24
Jo det vet jag. Undrar ändå om ngn kan rekommendera var jag letar biljetter.? Eller skall man köra på Norwegian? Svårt att slå det priset kanske??
Av Bibby
15 nov. 2015 19:28
Du reggar dig hos de flygbolag du kan tänka dig att åka med och/eller följer dem på Facebook, då får du deras erbjudanden.
Av Camtoi
15 nov. 2015 20:08
Tack Holly 72, skall kolla upp detta med en gång!:))
15 nov. 2015 20:10
Hej.
Ja, följ kampanjer hos Lufthansa, Swiss, Brittish A. Vi köpte t ex 4 månader före avresan biljetter hos Lufthansa biljetter Cph- Miami t o r för 4500 kr/pp.
Av Birgere
15 nov. 2015 20:15
Citerat från Camtoi:
Jo det vet jag. Undrar ändå om ngn kan rekommendera var jag letar biljetter.? Eller skall man köra på Norwegian? Svårt att slå det priset kanske??
Förutom att signa upp på flygbolagens hemsidor, Facebook och twitterkonton så
sätt upp en sökning på travelmarket och skyscanner samt spontansök på momondo. Använd gärna google flights för att hitta bra priser till valfri flygplats i Florida.
När du hittar något så kolla vad flygbolagen tar för priser.

Sätt upp ett pris som du vill betala och ha is i magen tills det dyker upp.

Norwegian kan vara billigt även efter du lagt på en tusenlapp för bagage mm men i 99 fall av 100 är dom dyrare plus att dom inte flyger alla dagar.
Av Holly72
15 nov. 2015 23:10
Citerat från Holly72:
Vi köpte våra flygbiljetter jan 2015 via www.sembo.se (Iberia) 3 vuxna och 1 barn utresa 26/12-2015 och hem 17/1-2016 för 24000kr sedan har vi köpt till sittplatser. Flyger dit via Arlanda-London-Miami med hem Miami -Madrid -Arlanda.
Måste uppdatera informationen våra biljetter kostade 18000kr+sittplats 3000kr så totalen blir 21000kr sedan till kommer 1st hotel (1000kr) övernattning i London då vi inte lyckades matcha resan helt men det gör inte så mycket för vi får 1/2 dag som vi ska turista i London...
16 nov. 2015 00:40
Citerat från Camtoi:
Hej
Vi är en familj på 5 som skall flyga till Florida hösten 16. Vi skall besöka Orlando och Miami under 2 veckor. Dem har i dagarna börjat släppa flygbiljetterna men jisses vilken djungel. Hittat British Airways för 75000 en väg (???) och sen Norwegian som är betydligt billigare.
Nu till min fråga: skall vi ha is i magen och vänta ett par månader att boka eller är det någon som har något bra tips?
Ps tack för många bra tips här på sidan.
Vilken flygplats åker ni ifrån?
SAS börjar med direktflyg till Miami från Köpenhamn (och Oslo) till hösten och priserna verkar ganska skapliga (jämfört med Norwegian i allafall) http://www.sasgroup.net/en/sas-is-opening-two-new-routes-from-miami/

Titta inte på enkelbiljetter, förutom hos Norwegian kan man inte jämföra enkelpriserna med priserna på returbiljetter.
Ni kan ju vänta ett tag men enligt vår erfarenhet blir det billigast i längden om man bokar tidigt, man bör dock vänta tills alla bolag släppt biljetter. Specialerbjudanden ska man så klart hålla ögonen på men man kan ju aldrig vara säker på att eller när de dyker upp.
Av Leicy
17 nov. 2015 10:20
Vi brukar boka så fort dom släpper sina biljetter, 10-12 månader innan och har då oftast fått bra priser.
Åker till våren till Florida och har bet ca 4400 /person ( med sittplats) . Flyger med Lufthansa ifrån Göteborg på morgonen till Frankfurt och sen till Miami. Har bara 2 tim stopp i Frankfurt , så där får man skynda sig lite ;) och landar i Miami på eftermiddagen. Samma resa på hemvägen.

Vi har varit väldigt nöjda med Lufthansa , sen är det ingen garanti att man får dom då dom samarbetar med andra bolag och ändrar ibland vem man ska flyga med.
Vi bokade flyget genom en resebyrå då vi hade presentkort där så flyget hade blivit ännu billigare om vi hade bokat på tex flygresor.se.
17 nov. 2015 12:21
Tänk bara på att om ni söker biljetter att ni nästa gång ni söker tar bort era Cookies i datorn. Vissa hemsidor känner av att ni sökt på t.ex. Miami innan, och då är erbjudandena inte lika bra längre.

Så inför varje gång ni skall söka efter flygbiljetter (ifall ni gjort det innan) ta bort cookies i datorn eller använd en annan dator. Det kan innebära en stor skillnad på priset.
17 nov. 2015 12:43
Det är intressant det här med flygbiljetter och inköpa när - det är en djungel och det är ett lotteri.

För kuls skull kollade jag Lufthansa (som jag själv flyger ibland och också är nöjd med) med bokning direkt på deras hemsida. ett incheckat bagage ingår i biljettpris.

utresa 26/4 -16 kl 0710-1445 hem 9/5-16 kl 1650-1345
- Eco Basic (billigaste, ombokbar men ej avbokbar) ca 5300 kr
- Eco Basic plus (ombok och avbokbar) ca 6600 kr

utresa 10/10-16 samma tid hem 24/10-16 samma tid
- Eco basic ca 6000 kr
- Eco basic plus ca 6600 kr

Som synes är det snäppet billigare att idag köpa en biljett 5 mån innan än 11 mån innan. Om ni skall ha is i magen eller hitta något idag beror bl a på vilka datum ni skall resa - är det lov, högtider eller evenemang som kan påverka mängden resenärer ni konkurrerar med t ex?
Av Challen
21 nov. 2015 22:05
Ett tips är att testa olika datum och flygplatser. Vi fick biljetter till Florida nu i december för 4000 per person. Hade tänkt flyga hem från Tampa men när jag testade Orlando som hemreseflygplats istället så sjönk biljettpriserna med 1000 kr per person från 5000 till 4000. Då beställde vi illa kvickt ;)