Florida - Biljetter till Universal studios mfl

28 juli 2011 21:16
Visningar: 7270
Hejsan
Nu är det "snart" dags att flyga till Florida igen, vi var där för två år sedan och hade det så bra att vi gör om resan igen :-)
Då var vi på alla Disney parker, köpte biljetterna på hotellet och allt fungerade perfekt!
Den här gången tänkte vi ta Universal Studio, Island of adventure, SeaWorld, Aquatica, Wet and wild och Bushgarden i Tampa, har hittat en biljett dom kallar för Orlando Flex ticket Plus.

Funderar på att köpa biljetterna redan nu (en utgift mindre på plats) det går att göra på nätet, är det någon som har gjort det? Fungerade det bra? Är det någon skillnad på priset?

Tacksam för svar
Ha det så gott i Sommar Sverige
Malin
28 juli 2011 22:08
Vi köpte via nätet direkt på resp parks sida innan vi åkte dit förra sommaren.
Men jag tror inte att det är så stor prisskillnad (om ens någon). Jag vet inte, men har för mig att någon här har sagt att det inte är nån skillnad) DYRARE blir det iaf inte :)

Dock är det ju som du säger smidigt att bara behöva hämta ut den (du väljer mellan att hämta ut i kassan eller i s k kiosk) väl på plats.

Skall man spara pengar skall man köpa biljetterna så snart man bestämt sig för att åka, eftersom priset höjs varje år i december. Biljetterna kan man hämta ut flera år efter att man köpt faktiskt :) De börjar gälla när man hämtar ut dem!
28 juli 2011 23:47
Vi har också köpt hemifrån, vi skrev ut biljetterna hemma och gick direkt till grindarna.
Alla parker utom Disney har olika rabatter vid olika tillfällen, kan vara kuponger (oftast är dessa för en dags inträde i en park), rabatter hos återförsäljare o.s.v. De har också rabatt på weben, det är därför omöjligt att i förväg säga vilket som blir billigast, men det är ju skönt att ha det klart i förväg.
Av Maddeck
29 juli 2011 08:22
Hej,

Du kan köpa en kombibiljett till sea world / Busch gardens, den gäller då i 2 veckor från att du använder den första gången.
det som är bra med den är att du får använda den hur många ggr du vill under dessa 2 veckor!!
jag tror att den blev lite billigare också.

mvh M
29 juli 2011 12:15
Floridasidan och Maddeck har rätt, men jag skall förtydliga mig - det blir i alla fall inte dyrare att köpa hemifrån än det kostar vid ingången.
Alla rabatter man kan komma över på annat sätt är ju precis som sidan säger svårt att förutspå. Men jag tolkade din fråga som att du jämförde nätet med priset på plats i kassan. Eftersom du redan visste att resp hotell kan ha rabatter. Jag tror inte att eventuella rabatter handlar om att spara hundralappar hur som helst...
30 juli 2011 23:58
Hej och tack för era svar!
Det var som jag trodde ingen större skillnad i pris, skönt att höra att det funkar så bra att köpa hemifrån!! Skulle köpt dom tidigare när dollarn var ännu lägre, men den är ju fortfarande helt ok.

Är det något annat ni kan tipsa om?

Jag gillar den här delen av resan, att planera, kolla tips, hemsidor, drömma och längta!! Det ska bli underbart att åka dit igen.

// Malin
Av Jalemm
31 juli 2011 07:53
Tjena! Vi kom hem för två veckor sen från florida, där vi tillbringat en härlig månad. (för andra gången)
Denna gången tog vi ett besök på Busch Gardens. Jag tror inte det var billigare att boka inträdet via nätet innan. Däremot hade dom ett erbjudande med all inclusive mat och dryck hela dan som var jättebra. Nu bokade vi aldrig det, utan tog det på plats vid kassan, och jag tror det blev dyrare än om vi skulle bokat och printat ut ett kvitto innan. Det var abslolut inga problem att betala på plats. Hur smidigt som helst. Gick fort och dom har många kassor man kan gå till. Jag tycker definitivt ni ska besöka BG. Vi hade en härllig dag där och var där till stängningsdags. Passa på att åka den nya attraktionen Cheetah Hunt...kittlar gött i magen...
Sen är Sea World en häftig upplevelse oxå. Där var vi för 2 år sen.
Hoppas ni får det bra!! Det hade vi!!!

Jani
31 juli 2011 13:08
Hej!

Det är aldrig fel att förhandsboka! Det finns sidor som garanterar lägsta pris så varför inte få det avklarat innan. Då slipper man risken att det blir dyrare och man slipper stå i kö vid biljettkassorna.

Det finns två bra alternativ
http://www.vegas.nu/boka (Här är dagsturer och biljetter till garantera lägsta pris världen över, mer än bara Vegas...)

Det andra är att boka direkt på ställets hemsida ni ska till. Kolla dock så att det inte går att få billigare på andra ställen...

Joel