Florida 2-3 veckor, hur dela upp det och vilka aktiviteter?

17 sep. 2022 23:28
Visningar: 411
Vi är två familjer med barn mellan 16-19 år som tänkte spendera 2-3 veckor i Florida under juli nästa år (för att fira min 50 års dag :-) ). Tanken är att besöka Fort Lauderdale och sen något ställe på västkusten, men det finns så mycket att se och gör att jag får beslutsångest och behöver råd. (Vi reste runt i Florida 5 veckor för några år sen så parkerna i Orlando, Key West och Miami tänkte vi hoppa över den här gången)

Det jag är sugen på är att bo på nåt fint hotell vid stranden i Fort Lauderdale och uppleva Las Olas, åka vattentaxi och shoppa på Sawgrass men vad mer kan man uppleva där?

Sen vill vi gärna åka över till västkusten och tänker Fort Meyers beach, Ana Maria Island, Siesta key eller kanske Clearwater beach där vi vill bo mysigt och helst på stranden med hyfsat gångavstånd till restauranger och butiker. Vilket ställe skulle ni då välja? Och vad mer skulle man kunna se och uppleva i Florida?( Jag tänker boende på 2-3 ställen under dessa veckor) Vi vill blanda sol och bad med en massa upplevelser och shopping under vår semester. Jag som älskar att planera resor känner mig nu helt idélös, så hjälp! :-)
19 sep. 2022 03:11 (redigerad)
Jag föreslår minst en veckas kryssning, l Karibien men i juli är väl båtarna i Europa för det är för varmt därnere. Det var ju synd att du är född på sommaren, jag fyller år i Jultid å har haft flera underbara veckor med kryssningar i Florida i december-januari när det är kallt här hemma å jag ändå har lågsäsong. Blev ju ett väldigt "Goddag yxskaft" svar detta...... Men eftersom jag älskar bo på AirBnB i Kissimmee så har jag inget vettigt att komma med
Av Angel87
13 feb. 2023 00:06
Citerat från Brycecanyon:
Jag föreslår minst en veckas kryssning, l Karibien men i juli är väl båtarna i Europa för det är för varmt därnere. Det var ju synd att du är född på sommaren, jag fyller år i Jultid å har haft flera underbara veckor med kryssningar i Florida i december-januari när det är kallt här hemma å jag ändå har lågsäsong. Blev ju ett väldigt "Goddag yxskaft" svar detta...... Men eftersom jag älskar bo på AirBnB i Kissimmee så har jag inget vettigt att komma med
Något AirBnb som du rekommenderar? 2 vuxna och 3 barn (9, 8 och 1 år) och vi planerar att åka i juni.
13 feb. 2023 12:29
Runt Old Town i Kissimmee minst 1 vecka, du ska hitta för 2500:-/dag med städning men slutpris syns först när man ska betala så första priset ska vara under 180$ för att hamna där med städning å skatter. Läste nu att ni inte skulle ta parkerna så då får du söka på air bnb där du vill vara för det finns tusentals boenden när man har många miljoner turister varje år iallafall på vintrarna, på sommaren borde det vara lättare att hitta boenden pga värmen.
Av Birgere
13 feb. 2023 12:30
Ni kan ju även fundera på att köra lite historia o kultur och köra norrut mot St Augustine, Savannah och Charlston.
Av Angel87
13 feb. 2023 15:19
Citerat från Brycecanyon:
Runt Old Town i Kissimmee minst 1 vecka, du ska hitta för 2500:-/dag med städning men slutpris syns först när man ska betala så första priset ska vara under 180$ för att hamna där med städning å skatter. Läste nu att ni inte skulle ta parkerna så då får du söka på air bnb där du vill vara för det finns tusentals boenden när man har många miljoner turister varje år iallafall på vintrarna, på sommaren borde det vara lättare att hitta boenden pga värmen.
En fråga till…kollar på Airbnb, och brukar använda VPN när jag ska söka. Upptäckte då att städavgiften togs bort när jag hade IP-adressen i USA jämfört med EU. Gick hela vägen till kassan för att betala, bara för att se så det inte läggs till i slutet, men den fanns alltså inte med. Vet någon varför? Är det billigare om man använder en US-baserad IP, eller kommer man att åka på något gömt, som sämre villkor eller liknande (precis som hyrbil, där man ska ha svensk IP för att få alla försäkringar)?
Av Angel87
13 feb. 2023 16:42
Citerat från Birgere:
Ni kan ju även fundera på att köra lite historia o kultur och köra norrut mot St Augustine, Savannah och Charlston.
Tack för tips!
13 feb. 2023 20:50
En del är ju fortfarande under uppbyggnad på västkusten, runt Fort Myers, Sanibel och Captiva. Men Siesta Key är vår nya favorit. Det finns en hel del jättefina condos att hyra med endast en kort promenad till den fina stranden. Kolla vrbo (Home away). Clearwater Beach är ju alltid ett säkert kort. Tänker också att det finns så många fler bra stora Outlets än Sawgrass som är ganska rörigt. Ta er upp till St Augustine som är väldigt vackert och kanske gå på en spökvandring? Hyra en dag på en båt med egen kapten som tar er med på både fisketur, delfintur och strandhugg för att plocka snäckor och hajtänder. Ta bilen och kör Loop Road för att se alla alligatorer som ligger längs vägen, läskigt men kul.