Fjällvandring i norra Sverige, augusti 2015

Av Elena91
6 juli 2015 21:26
Visningar: 70
Hej!

Jag tänkte vandra från Nikkaluokta till Saltoluokta i början av augusti och söker en reskompis Jag åker från Göteborg och går då av tåget i kiruna och tar buss till kungsleden. Det är en vandring på ca 5 dagar som går förbi kebnekaise, fjäll och vacker natur. Tänkte variera mellan att bo i stuga och tälta, och tänkte laga mat genom stormkök.

Då får jag nog berätta lite om mig själv. Jag är en tjej på 23 år som pluggar i Karlstad, men är uppväxt i Göteborg. Jag älskar att resa och komma ut på äventyr och nu se fjällandskap.

Skriv gärna om detta verkar intressant och om du är intresserad att vandra i fjällen i sommar så kan vi diskutera lite.
Av Kylbox
11 juli 2015 17:22
Hallå! Har semester augusti och tänkt vandra i Jämtland men skulle kunna tänka mig att åka längre upp! Toppbestiga Keb?
Av Elena91
11 juli 2015 18:01
Hej :) vad kul. Ja, jag skulle kunna tänka mig att bestiga kebnekaise.
Av Kylbox
13 juli 2015 19:40
fan vad fett! är rätt mkt snö kvar fortfarande sådär högt upp i Sverige så kan bli tufft att klara Keb
20 juli 2015 17:26
Hej,

Var uppe på Kebnekaise förra året, men tyvärr skadade en reskamrat benet så vi tog oss aldrig runt Kungsleden, trots att vi hade planerat det..! Jag skulle gärna testa igen(var underbart uppe vid baslägret sist), och har all utrustning klar. Hade vart jäkligt kul!

Jag har rest mycket tidigare och har bland annat vandrat i Peru förutom Sverige, är lugn som en filbunke och i rätt så bra fysisk form. Semestern tar slut den 10/8 för mig. Hör gärna av dig på FB om du inte hunnit dra iväg redan.
Av Kurd87
22 juli 2015 08:07
Hej jag oxå ut efter nån som vill vandra i fjällen i sverige augusti bara nio dagar har jag ledig så jag ska berätta mer om du intresserad hör av dig 😊
Av Chivano
25 juli 2015 10:37
Karlstadstudent här också!
Jag och en kompis är också intressreade, men även vi har tajt med tid ! Har möjlighet att haka på mellan den 8-15 augusti!.

Finns det redan några planer? :)