Fjällvandring

7 juni 2019 22:33
Visningar: 214
Hej, jag har länge velat vandra här i Sverige men då jag saknar vänner med samma intresse har det aldrig blivit av. Min tanke var att försöka åka iväg någonstans under juli i sommar. Vad rekommenderar ni? Har tyvärr bara möjlighet att åka under ca 4 dagar, är det ens värt att ge sig iväg då eller är det bättre att vänta med det tills mer ledighet går att få? Finns det någon här som ska ut och vandra någonstans i mitten på juli och vill ha sällskap?
24 juni 2019 16:01
kan verkligen rekommendera kebnekaise och det fixar du på det antalet dagar förutsatt att vädret ser ut att bli okej. en dag vandring från nikkaluokta-fjällstation. 1 dag kebne upp och ner och därefter en dag tillbaka till nikka.
1 juli 2019 21:14
Är upptagen i Juli men som ovan skrivare kan är Nikka-Keb en trevlig vandring. Väder spelar mest roll om man ska ta sig till toppen för att uppskatta utsikten, annars upplevde jag att vandringen till Fjällstationen var roligare.

Storulvån strax syd väst om Åre också väldigt trevligt, där kan man genomföra lättare dagsvandringar, typ till Gåsenstugorna ca 20mil.
Då vandrar man från STF Storulvån till Gåsenstugorna där man antingen kan tälta (dock stenigt) eller på något vis låna/hyra plats i Gåsenstugorna.