Fiskegrejor + säkerhetskontroll?

Av Jebb
20 okt. 2012 20:31
Visningar: 2204
Hejsan!

Jag och min flickvän ska ned till Alicante (Spanien) om 2 veckor. Då jag senast var där så såg jag många människor som fiskade ifrån stränderna, och suget kom med en jäkla fart. Så nu hade jag tänkt att ta med lite fiskeprylar såsom, teleskop spö så att man kan få plats med det i resväskan samt drag & krokar. Så nu undrar jag om det är ok att få igenom det i säkerhetskontrollen?
Är det nu ok att ta igenom det så kan de inte bli mer perfekt ;)

Tack!
Mvh
Av Annl
21 okt. 2012 12:10
Du får ha grejerna i resväskan som du checkar in och inte i handbagaget.
Av Jebb
21 okt. 2012 12:37
Ajjj, ska bara ha handbagage.. :(
Av Annl
21 okt. 2012 14:15
då tror jag att du kan glömma att ta med dig drag och krokar - dessa nyper de direkt.
22 okt. 2012 18:47
Jag skulle tro att det går bra,jag har själv haft med mig 6 delat flugspö många gånger i handbaget men flugorna är ju mindre och mer harmlösa men jag har svårt att tro att det skulle vara nåt problem med drag heller.

Slinker dragen igenom här hemma är det säkerligen inget problem i spanien där verkar det som om det mesta är okey, off topic så är det är mer än en gång vi åkt från spanien till England med stora solkrämsflaskor o annat som egentligen borde vara aja baja utan problem i säkerhetskontrollen,när man sen ska ut ur England blir det nobben för där är de väldigt petiga numera men som sagt spanjorerna verkar inte fullt lika petiga he! he!.
mvh. Bosse
Av Ake
26 okt. 2012 13:19
Flygkapten tog mina fiskegrejer i cockpitten
But dont count on it.
Checka in ett bagage eller ägna dig åt flickvännen!
/Åke
Av Jebb
27 okt. 2012 23:10
Aaa okej, får se hur jag gör. Tror jag tar med det ändån :)
tack!
29 okt. 2012 19:04
Citerat från jebb:
Aaa okej, får se hur jag gör. Tror jag tar med det ändån :)
tack!
jag skulle nog också chansa och hör gärna av dig hur det gick,skitfiske på dig!
Av Roy
30 okt. 2012 16:06
Hej!
Har som Laplander rest några gånger med flugspö i bagaget. Vi hade ett pvc-rör, typ vvs, som mest av allt liknade ett robotrör, fullt med spön på reguljära flyg. Räknades vanligen in i din vanliga bagagevikt, så det gäller att packa mindre av det andra för att inte det skall överstiga maxvikt och bli DYRT!
Reser man mycket kan det vara bra att skaffa ett fyrdelat spö som går ner i väskan, det gör allt mycket enklare..

Lycka till och berätta om fisketuren när du kommer hem!
Av Jebb
30 okt. 2012 16:47
Aa jag chansar så får vi se hur det går. Jag återkommer när jag kommer hem.

Tack för alla svar samt tips!