Fira kompisens 40 årsdag

Av Juppe81
17 maj 2019 20:08
Visningar: 210
Hej.

Skulle väldigt gärna ha lite tips i Salzburg. Vi är 4 killar som åker bil genom Europa och stannar till i Salzburg mellan 7:e och 11:e augusti. En kompis fyller år 40 när vi är i Salzburg. Han vet om att vi ska fira honom den 8:e. Han tror att det blir som vanligt när vi firar varandra. En pubrunda med uteserveringar och på kvällen bokat bord på någon trevlig restaurang. Men vi går och funderar och försöker få till något extra nu när han ändå fyller 40!

Museum kan va något men då får det va något med skräck, medeltidshistoria. Morzart och liknande är inget vi är intresserade av.
Kyrkor liknande går bort, vi är ateister.

Jag kan ha blandat ihop länderna nu men är det Österrike som är kända för sin choklad? Han är ju en gottegris så en tanke är att boka in, säg, 30 min choklad-tillverkning medans vi andra kikar på, om någon har tips eller länk på något sådant.

Men kom med förslag om ni har några. Korta, långa, billiga, dyra allt är välkommet!
Tills dess så kikar jag själv runt på nätet och förhoppningsvis hittar jag något skoj!

MVH:
17 maj 2019 22:07
Det är Schweiz som är känt för choklad. Österrike är dock kända för Mozart Kugeln, jättegoda chokladkulor.

Utanför Salzburg finns t.ex. isgrottan Eisriesenwelt och borgen Hohenwerfen, som ligger på en bergstopp.
Av Juppe81
24 maj 2019 22:01
Citerat från Worldofmarie:
Det är Schweiz som är känt för choklad. Österrike är dock kända för Mozart Kugeln, jättegoda chokladkulor.

Utanför Salzburg finns t.ex. isgrottan Eisriesenwelt och borgen Hohenwerfen, som ligger på en bergstopp.
Har kikat på dessa 2 och dom kommer besökas sista dagen innan vi åker vidare till Tyskland och Bamberg. Kompisens 40 årsdag får vi hitta något annat inne i Salzburg eftersom vi alla gillar att dricka öl =)

Men tack för tipsen. Dom hade vi missat helt!
27 maj 2019 12:29
Glöm inte Augustiner bryggeriet
Av Juppe81
27 maj 2019 17:46
Citerat från Robban72:
Glöm inte Augustiner bryggeriet
Tack. Ska kika på detta =)