Fina platser på Irlands västkust?

24 juni 2013 15:00
Visningar: 1917
Hej!

Någon som har tips om fina ställen längs Irland nordvästkust? Tänkte åka tåg från Dublin. Vi har 10 dagar på oss.
Av Babbo
24 juni 2013 19:57
Jag tycker att Westport är en charmig stad :-). Dessutom nära till Croagh Patrick och Connemara.

Fast missar ni inte mycket av allt fint på Irland genom att åka tåg? Eller ska ni stanna och göra utflykter med andra färdsätt på de platser ni övernattar på?
25 juni 2013 06:57
Mina favoriter ligger på västkusten fast något söder ut. Hela Co. Kerry är fantastiskt!! Och kusten i Co. Cork. Fullt med små mysiga byar och fantastiskt vackert landskap.
Sen är ju cliffs of moher oslagbara såklart.
Tror också ni missar en del "pärlor" om ni åker tåg. Hyra bil är billigt på Irland :)
Lycka till
Av Brassen
25 juni 2013 17:41
Underbara Irlland ! På tio dagar hinner man med mycket på Irland, varför inte ta buss från Dublin rakt västerut och sen åka hela västkusten norrut, kanske ända till Belfast. Lokala bussar går överallt. Hitta dina egna smultron ställen men som någon skrev missa inte Cliffs of Moher även Galway känns som ett måste. Bara några tips,lycka till hur du än bestämmer dig för att göra. Njuuuut !!!
25 juni 2013 19:50
Hej
Jag skulle vilja rekommendera bussbolaget Paddywagon tours som har massor av bra utflykter till låga priser,
se bara till att köpa resepaketen direkt av dom. Kanske lite tajta scheman men det finns flerdagsutflykter.
Cliff of Moher att ett mycket bra utflyktsmål,men jag skulle vilja rekommendera Giants Causeway som dock
ligger norrut.
25 juni 2013 20:15
Vad roligt att få så många tips! Tack!