Fickpengar för 2 veckor i Alicante?

14 juli 2016 12:01
Visningar: 1598
Hej på er alla!
Min kompis ska iväg till Alicante den 23 augusti och vara iväg i 2 veckor med sin farmor o pappa, skulle vilja hänga på dem, men vet inte riktigt hur mycket det kostar för att vara där
I 2 veckor. Har hört att Mat priserna är väldigt lika Sverige dock, så rätt dyrt.
Boende är gratis då de redan betalat hyran för ett hus där nere, så det är mest fickpengar för mat, aktiviteter, någon utekväll o kanske lite shopping jag lägger ut pengar på då.

Någon som har varit i Alicante o vet ungefär hur mycket man bör ta med sig? Är det väldigt dyrt där eller kan man klara sig på 7000 kr på 2 veckor? (Utan boende inkluderat)
20 juli 2016 00:41
Hej! Var där 2011-2012 och i Malaga i fjol och tror inte det skiljer så mycket. En öl kan kosta från 1-3 euro kanske något mer på en nattklubb och ett glas vin ca 2 euro.. Drinkar kostar ca 4-8 skulle jag tro. Mat kan du få billig tapas för några euro2-4. Lunch ca 7 euro med dryck. Vanlig restaurang en kött tex med tillbehör och dryck ca 15 -25 euro. Kläder är ca 25 % billigare än i Sverige. Skor är ännu billigare.