FEL I ESTA ANSÖKAN HJÄLP !

24 feb. 2018 20:26
Visningar: 910
Ska åka till FLORIDA om en imorgon
Fyllde i esta.
Fick inte den igenom, råkade trycka JA i ja/nej frågorna när jag skulle scrolla ner med datorn.
Jag såg i en tidigare tråd att det ska gå att ändra inom 24 timmar.. MEN JAG HITTAR INGET.
Det blev att ja till att jag har ebola,pest, knarkar o allt möjligt.
Nu blev men ansöka inte godkänd pga av det.
Vad gör jag får panik
SNÄLLA HJÄLP!!!
Av Birgere
24 feb. 2018 20:53
ansök igen o se vad som händer
24 feb. 2018 20:57
Citerat från Birgere:
ansök igen o se vad som händer
Den nekar mig, det står att det redan finns en ansökan...
Medlemmen har tagit bort svaret
Av Birgere
24 feb. 2018 21:22
Hittar du inte din ansökan mha passnummer o namn och du vet att du blivit nekad så finns det någonstans på deras sidor ett telefonnummer du kan ringa
24 feb. 2018 21:23 (redigerad)
Förstår inte när du ska åka men är det imorgon så ligger du pyrt till.
Det ska gå att rätta ansökan genom att kontakta dem.

Störst chans är nog att göra ny ansökan, det går även om man redan har gjort en men kanske du måste vänta lite.

Konstra inte med namnen, ESTAn är knuten till passnumret.
24 feb. 2018 21:23
Det är nog passnumret som avgör, att skriva namnen annorlunda tror jag inte hjälper.
24 feb. 2018 21:33
Citerat från Floridasidan:
Förstår inte när du ska åka men är det imorgon så ligger du pyrt till.
Det ska gå att rätta ansökan genom att kontakta dem.

Störst chans är nog att göra ny ansökan, det går även om man redan har gjort en men kanske du måste vänta lite.

Konstra inte med namnen, ESTAn är knuten till passnumret.
Åker imorgon, Jag försöker göra en ny ansökan men blir nekad
"Previously submitted application. Travel not authorized."
24 feb. 2018 21:46
Citerat från Baroooooonen:
Citerat från Floridasidan:
Förstår inte när du ska åka men är det imorgon så ligger du pyrt till.
Det ska gå att rätta ansökan genom att kontakta dem.

Störst chans är nog att göra ny ansökan, det går även om man redan har gjort en men kanske du måste vänta lite.

Konstra inte med namnen, ESTAn är knuten till passnumret.
Åker imorgon, Jag försöker göra en ny ansökan men blir nekad
"Previously submitted application. Travel not authorized."
Ska väl eventuellt gå EFTER 24h, har du det från ansökan till inchekning så finns chansen. Jag hade absolut försökt kontakta dem omedelbart.
Visum hinner du definitivt inte söka.

Du får annars försöka med ny ansökan tills inchekningen stänger, då är det tyvärr kört.
Mellanlandar du innan USA kanske du kan komma med dit och fortsätta försöka om det känns lönt...

Hoppas det löser sig!
25 feb. 2018 00:12
Eftersom du bara att kopierat ett tidigare inlägg istället för att skriva ett eget som beskriver vad DU har svarat fel på, så blir det svårt att ge några specifika råd om din situation.

Men har du läst informationen på den här sidan?
https://help.cbp.gov/app/answers/detail/a_id/1088/~/i-made-a-mistake-on-my-esta-application

Ska du prova att göra en ny ansökan så rekommenderas att du stänger ner webbläsare, eventuellt även rensar webbläsarens cache-minne, eller prova med en annan dator eller webläsare, bara för att utesluta att systemet reagerar på att du använder samma uppkoppling. I övrigt finns det råd om vad som går att ändra i länken ovan.

I den andra tråden, vars fråga du kopierade, (https://www.reseguiden.se/diskussioner/fel-i-esta-ansokan-usa-hjalp-44375) påpekas också att man kan göra en ny ansökan om man svarat fel på den FÖRSTA frågan, men inte de andra. Det är dock svårt att veta om det gäller dig. I så fall kan du prova att göra en ny ansökan 24 timmar efter din första ansökan, men innan du checkar in.

Hoppas det löser sig! Alltid kul med en spontanresa till Florida! Jag utgår från att du bokade resan tidigare idag eftersom du söker ESTA så här tätt in på avgången...
Av Peter_o
25 feb. 2018 21:49
Jag ansökte om ESTA igår och fick meddelandet att ärendet var överfört till en handläggare och jag skulle få svar inom 72 timmar.

Det hade ju inte varit så roligt om jag ansökt någon dag före resan, men jag hade gott om tid. Dessutom var den godkänd redan efter 4-5 timmar. Jag fick inte reda på varför den överfördes till handläggare.

/PeterO
Av Jojje1
26 feb. 2018 03:18
Hej. Fick du inte ett godkänt Esta eller stod det att det var fel?

Jag har sökt nyss i Januari och hade problem, jag pratade med en jobbar kompis som kan det här hon sa att om det inte går igenom måste man kontakta ambassaden.

// Jörgen
Av Peter_o
7 mars 2018 00:05
Citerat från Floridasidan:
Jaha, hur gick det då?
Om frågan var till mig, så försökte jag svara på den i inlägget. Jag har ansökt om ESTA ett antal gånger och fått godkänt direkt. Den här gången tog det några timmar innan jag kunde se att ansökan var godkänd. Jag fick ingen förklaring till varför ESTA inte blev godkänd direkt.

Frågan om tidigare arbetsgivare hade jag fyllt i annorlunda denna gång, så jag var ju lite orolig för att det skulle trassla till det för mig, men som sagt, ESTA blev godkänt.

/PeterO
7 mars 2018 01:41
Om frågan var till mig, så försökte jag svara på den i inlägget. Jag har ansökt om ESTA ett antal gånger och fått godkänt direkt. Den här gången tog det några timmar innan jag kunde se att ansökan var godkänd. Jag fick ingen förklaring till varför ESTA inte blev godkänd direkt.

Frågan om tidigare arbetsgivare hade jag fyllt i annorlunda denna gång, så jag var ju lite orolig för att det skulle trassla till det för mig, men som sagt, ESTA blev godkänt.

/PeterO
Fint att det löste sig, Peter. Men jag tror nog frågan var riktad till killen som fick feeling och köpte en biljett till Florida med en dags varsel och var så ivrig att han inte läste frågorna på ESTA-ansökan ordentligt. Stressigt att jet-seta så där...
7 mars 2018 07:38
Citerat från Peter_o:
Citerat från Floridasidan:
Jaha, hur gick det då?
Om frågan var till mig, så försökte jag svara på den i inlägget. Jag har ansökt om ESTA ett antal gånger och fått godkänt direkt. Den här gången tog det några timmar innan jag kunde se att ansökan var godkänd. Jag fick ingen förklaring till varför ESTA inte blev godkänd direkt.

Frågan om tidigare arbetsgivare hade jag fyllt i annorlunda denna gång, så jag var ju lite orolig för att det skulle trassla till det för mig, men som sagt, ESTA blev godkänt.

/PeterO
Nej frågan var till TS.
Att det tar några timmar är nog vanligt, frugan var med om samma sak utan någon uppenbar anledning, tror att vissa ansökningar väljs ut slumpvis för att tittas på manuellt helt enkelt.