Favoritö

Av Jica
19 aug. 2016 18:03
Visningar: 1221
Vilken är er favoritö i Grekland? Planerar och läser om en massa fina öar:)
20 aug. 2016 13:08
Amorgos brukar alltid komma upp på sånna listor.
Har dock inte varit där själv.
Av Jica
21 aug. 2016 09:03
Skopelos ser fantastiskt ut! Tack, kollar om du även nämnt boende där Desirée, du brukar kunna lämna bra tips även på det;)
21 aug. 2016 11:52
Hej,

Kefalonia - Mest avslappnade ö som jag varit på, har otroligt fina stränder och har ett grönt och bergigt landskap.
Perfekt ö att hyra bil på.
Inget party eller direkt uteliv.

En bild från vår resa; http://www.reseguiden.se/forum/bilder/grekland-482963

Aldrig sett finare stränder; https://www.google.se/search?q=beach+kefalonia&espv=2&biw=1920&bih=973&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjimcjCndLOAhXFiiwKHSF1CDEQ_AUIBigB#imgrc=Hom5C-MLPq17JM%3A
Av Jica
21 aug. 2016 14:09
Kefalonia var också fint:) Jösses vad ställen det finns att resa till i Grekland! Jag har bara varit i Halkidiki(och Cypern då om det räknas).
Av Jica
21 aug. 2016 18:14
Problemet verkar vara att hitta flygstol med charterbolag till dessa ställen i mitten på oktober:( Åker man reguljärt blir det mellanlandning och längre flygtider
29 aug. 2016 14:34
Citerat från Jica:
Problemet verkar vara att hitta flygstol med charterbolag till dessa ställen i mitten på oktober:( Åker man reguljärt blir det mellanlandning och längre flygtider
Ja I oktober börjar det bli regnigt på de mer inre öarna. Då är det Kreta och Rhodos/Samos/Karpathos som är mest pålitligt och enkelt att hitta resor till.
Av Jica
29 aug. 2016 14:45
Hej! Jo men försökt hitta till både Samos och Karpathos men utan resultat.. Har du Tips på resa dit med något bolag?
31 aug. 2016 12:17
Vi bokade med airtours i måndags och åker på lördag:) Fanns både till Samos och Karpathos
Av Jica
31 aug. 2016 12:43
Hej! Jo men jag kan ju inte åka förrän mitten på oktober...
Av Mipec
31 aug. 2016 13:28
Södra Kreta har lite fina byar som är inte så exploaterade som dom på norra sidan. Matala minns jag som en sådan även om det är rätt länge sedan jag var där. Och Kreta borde vara möjligt att flyga till rätt länge.

Sen finns det några öar på armlängds avstånd från Athen.
31 aug. 2016 13:52
Kan inte ta ut en så det blir 3. Skiathos (turistiskt ja vet, men underbara stränder runt ön, med en härlig hamn i Skiathos stad), Skopelos, Samos.
Av Jica
31 aug. 2016 14:06
Låter och ser ut som trevliga ställen alla nämnda men får nog satsa på det från i maj nästa år då det blir lite meckigt med restider i mitten på oktober:/
1 sep. 2016 11:21
Citerat från Jica:
Låter och ser ut som trevliga ställen alla nämnda men får nog satsa på det från i maj nästa år då det blir lite meckigt med restider i mitten på oktober:/
Om du ändå aldrig har varit på Kreta eller Rhodos så går det ju resor dit I mitten av oktober., Kreta är stort och har massor av andra ställen än turistorterna vaster om Chania. Flyg till Heraklion och ner till sydkusten till exempel med Ving och Apollo,

Rhodos har vackra Lindos om det är mysigt och inte bara varmt man är ute efter och hyr du bil kan du se en hel del mer än turistorterna.

Alternativt så står du ut med att byta flyg i Aten och bokar själv på Skyscanner t.ex. eller genom Resia. Då öppnar sig en hel värld av öar i oktober.