Färsk info

Av Brassen
8 aug. 2015 19:24
Visningar: 398
Hej alla RG läsare!
Har nu bokat resa till Caracas och sen vidare till Angels falls och därefter Bestigning av Roraima. Situationen i Venezuela verkar minst sagt rörig, undrar därför om någon har färsk info om allt möjligt t.ex svart växling, inrikesflyg,eller priser på vad som helst.
MVh Brassen. PS. Åker i feb 2016 Ds.
Av Brassen
11 aug. 2015 18:47
Hello!
Finns det verkligen inte någon som har varit i Venezuela senaste halvåret ?
Vet att det förvärrats ytterligare genom att det inhemska ölbryggeriet Polar har
Stängt tillsvidare. Så om ni vet några fler hemska eller glada nyheter om Caracas,
Angel falls eller Roraima skriv Gärna!
Brassen
20 sep. 2015 17:20
Hej!
Jag var i Venezuela, Caracas i slutet av mars. Jag skulle inte rekommendera dig att resa dit... även att vi var så sjukt försiktiga och höll oss mest på vårt hotell och tog en säker taxi med hotellet så blev jag och min vän överfallna av två män med skruvmejsel som rånade oss på allt vi hade på oss och drog ut kläderna för att kolla om vi hade pengar under kläderna. Vi kom lindrigt undan med blåmärken men man ska inte göra motstånd för de förlorar inget på att sätta en kula i huvudet.

När jag reste i Bolivia träffade jag en tjej från Spanien vars kusiner hade flyttat till Venezuela och alla hade blivit kidnappade. Jag läste mycket skrämselpropaganda innan jag åkte dit men det är verkligen illa och kris i landet. Pratar en gång i veckan med en kille som bor i Caracas (han hjälpte oss efter rånet) och han säger att läget är såå illa nu. Det finns knappt något att handla i affärerna och köerna för att komma in i butikerna är flera timmar. När vi var där gick det inte att få tag på dricksvatten någonstans, gick inte att köpa ens på hotellet... det blev söta juicer och läsk.

Växlingen är helt sjuk. Inflationen som är i landet kommer du aldrig stöta på någon annanstans. Taxichaufförer kan du växla med om du väljer rätt... vi lyckades få tag på en portugis..
Kan du så boka nåt annat!!
Av Brassen
27 sep. 2015 09:04
Det var riktigt tråkigt att höra om din "skräck" vistelse i Venezuela Malin!
Tyvärr har jag hört liknande händelser nyligen särskilt från Caracas.
Kommer därför att ordna med extra säkerhet i Caracas men hoppas på att det är
lugnare på andra ställen. Tack för info och hoppas att ni har kommit över det ni fick vara
med om.