Farligt?

14 mars 2016 19:58
Visningar: 2633
Hej!
Tänkte höra om någon som är i Turkiet eller vet något hur läget är just nu med allt som hänt. Är det okej att resa? Värd resa?
Tänkte resa till Alanya
nu i maj men efter allt som hänt är jag väldigt skeptisk.. Vill inte åka dit o de har "tysta dagar" då clubarna inte får spela nå musik. Eller att man kan åka säkert utan demostrstioner eller mycket drama där.
Vad tycker ni? Ska man åka ändå?
15 mars 2016 20:07
Hej

Jag var i Alanya föra veckan. Ska dit igen 12/4. Har kontakt med folk i Alanya och det är ingen fara alls.
Du ska åka, självklart!

Vill du ha tips och hjälp kan du n mig på (Logga in för att se e-postadress)
Jag har också ett 2+1 lägenhet i Kleopatra beachen, 30 meter från havet, som jag ska hyra ut.

Mvh
Almir
Av Joakimn
16 mars 2016 07:40
Tja vad svara man på detta.. Det är ett land som befinner sig i krig. Bomber sprängs och oskyldiga drabbas.
Sen kan man ställa sig frågan: Skall man stötta Turkiet ekonomiskt i detta läget?
Jag tror att man som turist i Alanya inte märker så mycket.. O bor man på al inclusiv så är man ganska isolerad från allt vad som sker i landet.. Det är nog rätt tryggt. skygglapparna på.
Själv väljer jag bort detta landet som resmål just nu.. kommer att välja en Grekisk ö som inte är i flyktingströmmen... Typ Kreta nu i maj.
21 mars 2016 09:47
Det är inte farligt i turiststäderna tex alanya, marmaris, side osv! Jag ska åka ner igen de 21/5 till alanya. UD avråder städer som Hatay, Siirt, Mardin osv och det är inga turiststäder som vi ens skulle åka till.