Får man?

Av Anjou
7 dec. 2009 12:18
Visningar: 6406
Hej

En undran, får man ta med sig egen förtäring på flyget? gillar inte maten som erbjuds för 180:- utan tar hellre själv med eget.
7 dec. 2009 12:24
Hallå..
Nix det får man inte....
7 dec. 2009 12:26
Citerat från kollegan:
Hallå..
Nix det får man inte....
Man får väl ha med mat på flyget? Det har jag nästan alltid...inget konstigt med det...
7 dec. 2009 12:51 (redigerad)
Citerat från kollegan:
Hallå..
Nix det får man inte....
Vad grundar du svaret på? I säkerhetskontrollen stoppas ingen mat. En utveckling mot egna matsäckslådor är kanske inte önskvärd ur transportörens synvinkel, men något generellt förbud känner jag inte till.
Av Anjou
7 dec. 2009 12:52
drickat vet jag ju att man inte kan ta med, men något ätbart tycker jag man ej kan fråntas rätten att imundiga?
7 dec. 2009 12:58
Citerat från anjou:
drickat vet jag ju att man inte kan ta med, men något ätbart tycker jag man ej kan fråntas rätten att imundiga?
Man får ha mat på flyget, har det hela tiden, bekymra dej inte över det. Men som du säger så får du inte ha någon dricka.. men efter du har gått igenom säkerhetskontrollen kan du köpa vatten eller något annat att ta med på planet.
7 dec. 2009 14:30
Beror på vart du ska. Om du inte käkar upp något "färskt" eller som innehåller sädesslag etc och har kvar det i väskan kan du åka på FETA böter när du ska in i vissa länder.
Av Anjou
7 dec. 2009 15:29
Citerat från robbowan:
Beror på vart du ska. Om du inte käkar upp något "färskt" eller som innehåller sädesslag etc och har kvar det i väskan kan du åka på FETA böter när du ska in i vissa länder.
Nej,nej, ska ju käka på planet, blir det rester hamnar de i papperspåsen ;-) Tänkte ta med en FET räkmacka köpa en öl och N.J.U.T.A
Av Chilli
7 dec. 2009 16:27
Hej ,hämtat från fritidsresors hemsida: Observera att egen mat och dryck får inte tas med på flyget, av hänsyn till såväl övriga medpassagerare som allergiker och städpersonal. O vad jag vet gäller detta alla resebolag.
Av Anjou
7 dec. 2009 16:37
Lite märkligt tycker jag faktiskt, fritidsresors flygbolag serverar och säljer gladeligen, parfymer, jordnötter och annat som är allergiframkallande.
7 dec. 2009 16:39
Citerat från chilli:
Hej ,hämtat från fritidsresors hemsida: Observera att egen mat och dryck får inte tas med på flyget, av hänsyn till såväl övriga medpassagerare som allergiker och städpersonal. O vad jag vet gäller detta alla resebolag.
Man kan inte svara kategoriskt på detta. Sökte för skojs skull på Norwegian, som säger "Det går bra att ta med egen mat på våra flygningar".
Av Chilli
7 dec. 2009 16:56
Citerat från mirjamir:
Citerat från chilli:
Hej ,hämtat från fritidsresors hemsida: Observera att egen mat och dryck får inte tas med på flyget, av hänsyn till såväl övriga medpassagerare som allergiker och städpersonal. O vad jag vet gäller detta alla resebolag.
Man kan inte svara kategoriskt på detta. Sökte för skojs skull på Norwegian, som säger "Det går bra att ta med egen mat på våra flygningar".
Kanske skillnad på charter o reguljärt.
7 dec. 2009 17:11
Citerat från chilli:
Hej ,hämtat från fritidsresors hemsida: Observera att egen mat och dryck får inte tas med på flyget, av hänsyn till såväl övriga medpassagerare som allergiker och städpersonal. O vad jag vet gäller detta alla resebolag.

Citerat från mirjamir:
Man kan inte svara kategoriskt på detta. Sökte för skojs skull på Norwegian, som säger "Det går bra att ta med egen mat på våra flygningar".
Citerat från chilli:
Kanske skillnad på charter o reguljärt.
Det finns charterbolag som använder reguljärflyg. Om Anjou vill ha ett korrekt besked, är det säkrast att ställa frågan direkt till berörd researrangör.