Få rätt hyrbil LAX

30 juni 2013 10:16
Visningar: 1290
Vi ska hyra på LAX i augusti från Alamo.
Måste först bara säga att sist vi hyrde av dem var de helt felfritt!

Men till min fråga. NÄr vi kommer med shuttle bus och ska gå in. Tror du de andra i resesällskapet kan gå och "tinga" en bil medan jag går in och löser ut den.
Alla cabbar står ju på samma plats och man får ju ändå bara ta en när man har fått alla papper osv? Så för att få den bilen man vill ha tänkte vi att man kunde "hålla" en bil tills vi är klara =)
30 juni 2013 11:12
Citerat från Jonassjogren:
Vi ska hyra på LAX i augusti från Alamo.
Måste först bara säga att sist vi hyrde av dem var de helt felfritt!

Men till min fråga. NÄr vi kommer med shuttle bus och ska gå in. Tror du de andra i resesällskapet kan gå och "tinga" en bil medan jag går in och löser ut den.
Alla cabbar står ju på samma plats och man får ju ändå bara ta en när man har fått alla papper osv? Så för att få den bilen man vill ha tänkte vi att man kunde "hålla" en bil tills vi är klara =)
Vissa uthyrare har ett system där man som medlem i deras kundklubb kan välja bil fritt bland ett visst urval. Har inte hört att Alamo har detta men vet inte. Hur har ni hyrt, direkt av Alamo eller genom annan sida?
Alamo LAX har vi riktigt dålig erfarenhet av, så dålig att vi aldrig kommer anlita Alamo igen.

I alla fall ,när vi hyrde där fanns ingen möjlighet att gå och titta på bilarna, man fick efter ett oändligt bråkande en bil, (inte den typ vi bokat och betalt tyvärr) bilen kördes fram vid utgången så man kunde inte ens se om det fanns andra bilar tillgängliga. Har ni inte bokat direkt av Alamo, är medlemmar och har checkat in online så var beredda på en fight och att de kommer göra allt för att blåsa er :-(
30 juni 2013 11:30
låter konstig.. vi hyrde av dem förra året och det var bara att gå ut och välja fritt bland bilarna.
30 juni 2013 11:52
Citerat från Jonassjogren:
låter konstig.. vi hyrde av dem förra året och det var bara att gå ut och välja fritt bland bilarna.
Det var 2010 vi hyrde och som sagt, de körde fram bilen vid dörren, de var totalt nonchalanta och struntade totalt i allt, vi frågade t.ex. om insynsskydd i bagaget som saknades, enda svaret var "det finns inte" och så gick snubben iväg! Nej sämre får man leta efter endast Budget i Dublin har kommit i närheten av dåligt bemötande när vi hyrt bil men Alamo LAX leder ligan klart.
Senast hyrde vi av Avis i Miami, där körde de också fram bilen men det var inne i garaget och där kunde man, om man ville, välja bil själv. Dessutom ett helt annat bemötande men där hyrde vi som medlemmar i deras "Avis Preferred" medan vi hyrde genom en agent hos Alamo.
30 juni 2013 14:17
Citerat från Floridasidan:
Senast hyrde vi av Avis i Miami, där körde de också fram bilen men det var inne i garaget och där kunde man, om man ville, välja bil själv. Dessutom ett helt annat bemötande men där hyrde vi som medlemmar i deras "Avis Preferred" medan vi hyrde genom en agent hos Alamo.
Florida, vi är avis preferred men har aldrig fått välja bil. Är det något man skall säga till om eller är det något som de egentligen skall erbjuda när man kommer till disken? Vi är så mesiga så vi tar det vi får.
30 juni 2013 14:27
Citerat från Nisse2ears:
Citerat från Floridasidan:
Senast hyrde vi av Avis i Miami, där körde de också fram bilen men det var inne i garaget och där kunde man, om man ville, välja bil själv. Dessutom ett helt annat bemötande men där hyrde vi som medlemmar i deras "Avis Preferred" medan vi hyrde genom en agent hos Alamo.
Florida, vi är avis preferred men har aldrig fått välja bil. Är det något man skall säga till om eller är det något som de egentligen skall erbjuda när man kommer till disken? Vi är så mesiga så vi tar det vi får.
Det finns inte på alla deras kontor men Du kan läsa allt om det här http://www.avis.com/car-rental/content/display.ac?contentId=select-and-go-US_en-033067
30 juni 2013 17:58
Tack! Jag har läst om det flera gånger på andra siter för diverse firmor, men som sagt aldrig själv fått äran.
30 juni 2013 19:06
Jag lånar tråden lite.

Åker till LAX om tre veckor. Jag har bokat en bil via Mr Jet på Alamo. Hur funkar det på flygplatsen egentligen? På min voucher står det bara alamo in terminal, men alla pratar om shuttle bussar osv osv.

Kort och gott, hur bär jag mig åt när jag landat??

Med vänlig hälsning,
Joakim
30 juni 2013 20:38
När du lansar och har fått väskorna så går du ut från terminalen och det är bra skyltat till bussarna som tar er till
Hyrbilarna. Det kommer bussar med loggos på tex tog vi hertz och alamo på samma buss. De kör direkt dit ni hämtar bilen och vi hyrde på alamo i september med voucher också.
När du kommer till alamo är det bara att ställa sig i kön o vänta :)
Som sagt fick vi bara gå ut och ta en lesig bil i den kategorin vi hyrt och den köra till enn hytt slm bara kollar så alla papper är iordning. De frågar om man vill ha massa försäkringsr osv men nu har vi fixat via folksam ett tillägg på hemförsäkringen slm gäller för hyrbil också.
Man hämtar den med full tank och lämnar tillbaka med tom tank men förbetalar en tank när man hämtar om ja inte minns fel.
Men som sagt det är bra skyltat dit ni ska och då är det bara att hoppa på bussen.
Hade förövrigt INGA problem med alamo förra gången så fingers crossed igen.
Ska göra samma resa som ni bortsett från NY :)
Av Familyb
30 juni 2013 20:40
Vi hyr alltid med Alamo när vi är över, men man brukar vara tvungen visa hyrbilspapprena för att bli visad till rätt rad bilar, misstänker att man inte kan gå iförväg, men det kommer ju in nya hela tiden så ni har säkert en drös att välja på ändå! :)