Expresspass Universalparkerna/Orlando i februari

Av Emmiss
3 feb. 2017 14:23
Visningar: 285
Behövs expresspass i Universalparkerna i Orlando fredag 17 februari och lördag 18 februari? När man tittar på olika sidor gällande hur mycket folk det beräknas vara i parkerna dessa dagar så får man lite olika bud men på flera ställen står det busy och extremly busy. Jag antar att man kan lita på t.ex. Universals egen sida men vill ändå kolla om någon vet om det brukar vara långa köer i mitten av februari.
Av Birgere
3 feb. 2017 14:39
Måndagen 20e är President's day, nationell helgdag o massor med amerikaner tar vara på detta o åker till Orlando för en long weekend.
Helst bör man nog undvika parkerna just den helgen och om man går så ska man definitivt ha expresspass.
3 feb. 2017 22:55
Sen brukar fredagar och lördagar vara de dagarna med flest besökare, så jag skulle hellre satsa på tisdag eller onsdag, det var tipset vi fått från Universal.

Och så klart är helgdagar vid påsk, jul och andra dagar då det är någon slags helgdag i usa de dagar då väldigt många vill besöka parker.

Med tanke på vad det står så, absolut värt att ha Unlimited Express Pass om ni går då.
4 feb. 2017 09:28
Citerat från Dalton17:
Sen brukar fredagar och lördagar vara de dagarna med flest besökare, så jag skulle hellre satsa på tisdag eller onsdag, det var tipset vi fått från Universal.

Och så klart är helgdagar vid påsk, jul och andra dagar då det är någon slags helgdag i usa de dagar då väldigt många vill besöka parker.

Med tanke på vad det står så, absolut värt att ha Unlimited Express Pass om ni går då.
Det är alltid värt att köpa pass. Priserna följer besöksantalen.
4 feb. 2017 13:39
Citerat från Marcus_p:
Citerat från Dalton17:
Sen brukar fredagar och lördagar vara de dagarna med flest besökare, så jag skulle hellre satsa på tisdag eller onsdag, det var tipset vi fått från Universal.

Och så klart är helgdagar vid påsk, jul och andra dagar då det är någon slags helgdag i usa de dagar då väldigt många vill besöka parker.

Med tanke på vad det står så, absolut värt att ha Unlimited Express Pass om ni går då.

Visa merDet är alltid värt att köpa pass. Priserna följer besöksantalen.
Ja visst är det så, men alla vill/kan inte lägga på den extra kostnaden. Vi bor alltid någon natt eller två på Pacific så det blir liksom en självklar sak för oss. Har tröttnat på att köa bort det roliga. jag tror att man inte riktigt förstår hur mycket folk det kan vara och hur långa väntetider det kan bli.
Av Emmiss
4 feb. 2017 14:20
Tack för svar! Tyvärr har vi bara möjlighet att besöka parkerna just de två dagarna så det är helt enkelt bara att fixa expresspass.