Etu-travel.se turkiet resor?

Av Pion
7 sep. 2011 14:48
Visningar: 7819
Någon som har åkt med Etu-Tavel Turkiet resor? Hur var dom?
Hur är vatten o badtemperaturen där imitten av okt.
Hoppas någon kan hjälpa mig
Av Brallan
21 okt. 2011 11:05
OSKA är inte bara något suspekt !
Vi har varit på deras bluff resa förra veckan, helt galet dåligt! Jag har skrivit mycket info i Alices tråd om OSKA.
Hoppas alla som beställt får en betydligt bättre resa än vad vi upplevde, eller till och med avbokar!
Av Tomnils
23 nov. 2011 09:07
Rena rama bondfångeriet.Kom hem för en vecka sedan och är inte nöjd med min resa. Besök på krämarställen med mattor, pärlor, läder och pälsar till hutlösa priser tog mycket av tiden! Väl på plats får vi veta att enda sättet att få tillgång till lunch och middag var att köpa till deras servicepaket för 1900 SEK. Utlovad stadsrundtur och besök på lyx-spa med behandling uteblev helt. Som lök på laxen blev 12 stycken i vår grupp på ca 30 deltagare ordentligt magsjuka under de tre sista dagarna på Hotell Maritime i Belek!
28 nov. 2011 16:53
Tyvärr är det så att "you get what you pay for" - det gäller allting. En resa till så lågt pris är för bra för att vara sann. Räkna själv: vad kostar flyg, hotell, mat etc, det går bara inte att få ihop det för bolaget och de drar in pengar på provisioner från de ställen de besöker istället. Bättre lycka med nästa resa! Fick deras reklam idag, 2.590:- inkl skatter för flyg, boende, spadag och utflykter....
9 dec. 2011 18:19
Läste Bernels inlägg om att norska avisen VARNAR för detta Bolag och dess resor har skrivit även till svenska tidningar,hoppas det händer något.
9 feb. 2012 16:12
Har just kommit hem från en veckas resa i Turkiet med etu-travel. Vi var en trevlig liten grupp på 16 personer, inte lönsamt för företaget, men väldigt bra för oss.
Vår guide Ismail lotsade oss skickligt, engagerat och kunnigt både genom den mångtusenåriga historien (bland ruiner mm), det moderna landets historia liksom förändring och utveckling i dagens Turkiet.
Som vanligt fanns mycket kunskap att dela på, även inom gruppen.
Hotellen var helt magnifika, särskilt Pine Bay i Kucadasi med härlig pool. Där hade vi en enorm tur med två soliga dagar, medan rapporter om kyla och snö i omgivningen strömmade in.
I havet var det ca 15-16 C, så det fick vara.
Inga missöden inträffade och ingen blev magsjuk. Ett förkylningsvirus som vi broderligt- och systerligt delade på fanns nog med hemifrån.
Sista dagen gick till de fina shoppingställena i Antalya, som man ju kan kritisera och som någon retat sig på. Men de visade definitivt skicklig yrkeskunskap. Några år till så kanske även kvinnorna kan få presentera och berätta om sitt arbete. Män, män - på gator och barer, medan kvinnorna kånkade på ved och barn.
Anna-Lisa
Av Ajohan
10 feb. 2012 17:08
Den 8 jan kom vi hem efter en rundresa med ETU i Turkiet. Helt fantastigt vad mycket vi fick se och uppleva under denna vecka. Total kostnad med resa, boende, mat och utflyckter 4.5 tkr. Boende på 4-5* hotell, bekväm buss och inte minst bra och trevliga guider. Dessutom ett ressällskap som var toppen. Att årstiden va sådan att bad inte va aktuellt visste man ju före avfärd och likaså krämarnas beteende. Men man få ta seden dit man kommer.
Av Maudel
22 feb. 2012 21:58
Var med på ETUs resa vecka 7/2012 och är mycket nöjd. En synpunkt har jag lämnat på utvärderingen att det borde framgå på inbjudan att det finns två olika tillägg man kan köpa. Blev stor förvirring och irritation på infomötet. Ett visste vi om -det på 990 kr, Om man köpte till för 1900 kr ingick det som fanns för 990 kr + Phaselis tour with lunch, lunch dag 3-5, Manavgat Boat tour, Turkisk night all inclusive och Last day all inclusive.
Vi var en grupp på ca 35 och en del nöjde sig med grundpriset, andra betalade 990 kr men de flesta betalade 1900 kr.

Vi hade en toppen guide Ali K som pratade norska, mycket kunnig, lättsam och skojfrisk. En jättetrevlig grupp åkte på denna resa. Jag tyckte att vi fick mycket för pengarna. Jättebra hotell, mycket god mat, underbart Spa, tur med vädret, bra utflykter även om försäljarna på skinnfabriken var mycket envisa.

Vår lilla grupp på 10 personer firade min mans födelsedag och vi kunde på 3 av 4 hotell ha rummen bredvid varandra enligt önskemål.

Allt fungerade utan problem förutom att en av de våra hade lunginflammation och tvingades bo flera dagar på sjukhus men bra service från tolken när det gällde kontakten med läkare.